torsdag 7 juni 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Nu har jag tagit tass om öppet hus. Blogghjälpen var inne i vår bur ganska mycket och gosade med oss. Sen kom hon in med nåt konstigt i handen och började  dra den där saken över min päls.

Först var jag lite avvaktande, men sen märkte jag att det var jätteskönt! Hon sa att hon borstade oss. Hon fick loss mycket päls. Det räcker nog till en halv katt till, sa hon.

Sen borstade hon Smulan också, fast där blev det inte lika mycket päls. Det räckte nog bara till en fjärdedels katt sa blogghjälpen.

På lördag kommer hon igen. Då ska hon få borsta mig igen. Det gillade jag!

6 kommentarer:

  1. Vad bra att du tyckte om att bli borstad. Vi älskar det och spinner som tokiga när husse borstar oss. Dessutom är det ju bra att bli av med en massa löst hår som man slipper få det i magen när man tvättar sig.
    Du ser - blogghjälpen är inte dum hon.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, det var väldigt skönt att bli borstad. Tänk att jag inte upptäckt det förut!

      Radera
  2. Visst är det härligt gott att bli borstad.
    Snart kommer du att spinna som tokig bara när du ser blogghjälpen komma med borsten.
    Och som Björn jamar, man slipper ha det i magen och behöva kräka upp hårbollarna.
    Husse borstar mig nästan varje dag, och du ska veta att jag fäller massor av min tjocka päls nu på våren.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, jag tycker verkligen att blogghjälpen skulle gjort mig uppmärksam på hur skönt det är att bli borstad tidigare! Varje dag åter skönt.

      Radera
  3. Cornelia, Svens lillasyster8 juni 2018 kl. 08:48

    Hej Tessie, jag och Räkan gillar borstning jamarmycket men Sven tycker det är fjantigt!! Buff Cornelia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cornelia, va! Tycker Sven det är fjantigt? Då har han inte fattat vitsen med att bli borstad.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...