tisdag 9 maj 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Idag har det inte hänt så mycket här på katthemmet. Ibland är det bra när det inte händer nåt.  Fast vi vill ju att det ska hända roliga saker ofta.

Jag tar det lite lugnt och förbereder bara styrelsemötet i morgon. Lätt som en plätt för en rutinerad bloggkatt.

I natt hände det lite i alla fall. En av våra tjejkompisar fick 3 bebiskatter. De mår bra allihop. Hoppas de och vi alla får bra hem när det är dags.

10 kommentarer:

  1. Du har blivit riktigt varm i pälsen när det gäller att ordna
    och hålla i saker på katthemmet.
    Du kommer att bli en tillgång i hemmet när de rätta tvåbeningarna dyker upp i ditt liv.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam nu känns det riktigt bra att ordna med möten av olika slag.

      Radera
  2. Du är ju proffs så du kan ta det lite lugnt och ändå förbereda mötet. Så jobbar ett riktigt proffs!
    Du måste hälsa till kompisen och gratulera till bebisarna. Skönt att höra att de mår bra.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jam när man övat lite blir man ju proffs!

      Radera
  3. Tänk så 'varm i pälsen' du har blivit när du nu skriver att du : ska BARA ordna med styrelsemötet. hihihi, kommer du ihåg så nervös du var när du tillträdde som bloggkatt!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, hi-hi, då trodde jag aldrig att jag skulle klara att ordna med möten!

      Radera
  4. Jag tycker också det är riktigt bra när det inte händer något, när allt bara tassar på. Styrelsemöte i morgon? Under din ledning kommer det alldeles säkert fattas många kloka beslut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag kommer se till att de koncentrerar sig på det som är viktigt för oss katter! Sånt klarar de inte att sortera ut själva.

      Radera
  5. Hej. Kan inte du som bloggkatt rapportera lite om vad som händer på Tveta-tippen? Länge sen jag läste nåt nu i lokaltidningarna. Är problemet på väg att lösas? Åker förbi där ibland och tänker på det..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ulrika, jag kan berätta lite om det framöver.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...