lördag 28 januari 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Undrar om jag har begått ett stort misstag? Häromdagen lät jag ju blogghjälpen klappa mig på kinden när jag fick lite godis. Nu tror hon tydligen att hon får klappa mig när som helst! Hon har börjat ta sig friheter, men andra jam.

Igår försökte hon klappa mig igen, men då jamade jag ifrån! Här klappas det inte hur som helst! Fast jag bet henne inte, jag bara visade på andra sätt att hon gick för långt. Visst gjorde jag rätt?

Nåjam, nu ska jag berätta nåt annat. Som ni vet behöver ju katthemmet all hjälp vi kan få. Det kostar många pengar att betala vettisar, kattsand, mat, rengöringsmedel och annat. En som beslutat hjälp oss att få in pengar, förutom alla andra snälla gåvogivare, är  Mimmi.

Hon har startat en auktion och behållningen går till vårt katthem! Om ni har möjlighet - bjud på de fina sakerna i hennes auktion.
  

6 kommentarer:

  1. Nina, vad sööööt du är och det ser verkligen ut som att du tar dig en riktig funderare på det där med godis och klappande!? Vi har kollat in Mimmis auktion och budat på en grej. Hoppas många kollar, det är fina och roliga kattgrejor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, när det gäller klappandet är jag väldigt noga med att inte göra nåt förhastat. Och visst har Mimmi startat en jamarfin auktion?

      Radera
  2. Vilken jamarbra idé med auktion! Hoppas att många budar så ni får in mycket pengar. Sen tycker vi att du ska prova att blogghjälpen får klappa dig, för detta riktigt riktigt mysigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, njaa, där är jag allt lite tveksam. Får nog fundera lite till innan jag låter henne klappa hur som helst.

      Radera
  3. Ja det är klart att blogghjälpen inte får gå för fort fram. Då måste du ju säga ifrån och tala om var gränserna går. Fast hon är väldigt väldigt snäll så du kan absolut lita på henne.
    Jag har bjudit på saker på Mimmis auktion men jag hoppas fler gör det eftersom behållningen går till ett behjärtansvärt ändamål.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jag vågar inte lita på nån tvåbening ännu. De får vänta tills jag är beredd! Kul att du bjudit på Mimmis auktion. Det är fina saker hon lagt ut.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...