torsdag 26 januari 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Jag tycker alltid det är trevligt att få kommentarer från mina bloggkompisar på mina inlägg.  Men ibland händer det att jag anar att vissa inte tar vissa saker på allvar.

Som idag till exempel. Jag tog tass om öppet hus. Inget konstigt med det, eftersom det ingår i mina uppgifter.

Så kom blogghjälpen in till mig. Inget konstigt i och för sig - MEN hon hade med sig en godis. EN godis. Ni som har kraftiga förstoringsglas hemma kanske kan se den pyttelilla biten som ligger framför mig på stolen. Det var alltså dagens godis! Så har jag det...

10 kommentarer:

  1. Jag har ju bra syn (som ALLA katter har) så jag såg den pyttepyttelilla godisbiten.
    Men matte fick ta på sig läsglasögonen för att kunna se den.
    Hon tyckte också det var den ynkligaste lilla bit hon någonsin sett.
    Detta borde du ta upp med kattfacket, för är det något man borde premieras med när man är bloggkatt, så är det ju godis.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, tack för de jamen! Ska visa en viss blogghjälp!

      Radera
  2. Vaa?? Fick du bara den lilla godisbiten? Jag såg den knappt alls!
    Fast du kanske får lte mera nästa gång? Eller det bara måste du ju få!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jam, mindre går ju bara inte.

      Radera
  3. Den var inte mycket att hurra för. Vadan detta? Som bloggkatt behöver du ju mycket mer vitaminer och sånt för att orka med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tindra & Viska, klart jag behöver. Men sånt förstår inte blogghjälpen.

      Radera
  4. Förstår att du ser förorättad och undrande ut, och låter den ligga kvar där till allmän beskådan? Så att alla kan se hur illa ställt det är där, menar jag. Någon minimilön som bloggkatt måste väl finnas, och inte kan den vara EN godis för en dags jobb?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, du förstod precis mitt syfte med att låta den ligga kvar. Känner att jag måste föra upp det här på en högre nivå.

      Radera
  5. Vilken KATTastrof!!!
    En bit är ingen bit, som jag brukar jama...
    Men bidar din tid, fina Nina, när man får ett föralltidhem, särskild när man är skyggis, så blir det mycket godis, jag lovar!
    (Och det blir en massa bus och lek, så man går ändå inte upp så mycket i vikt...)
    Men jag tycker också att man borde få ett ordentligt arvode som bloggkatt. En godis för varje klo till exempel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mimmi, jam, det kan vara nyttigt för andra att se hur jag har det. Och en godis för varje klo borde ju vara minimumarvodet.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...