lördag 13 april 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Den här helgen ska jag försöka ta det lite lugnt. Visserligen måste jag förbereda öppet hus i morgon mellan 15-17, men nu är jag ju van, så det går ganska fort. Men man får inte börja slarva fast man är van. Det är viktigt att det blir ett bra öppet hus!

Men sen behöver jag alla krafter jag kan få. Nästa helg är det nämligen officiell invigning av nya katthemmet. Ni förstår nog alla vem det är som håller i allt? Jodå, allt ansvar vilar på en liten katt vid namn Freddy.

Men jag ska klara av allt. Jag får ju hjälp av mina kompisar här också. Nu gäller det bara att instruera tvåbeningarna här hur och vad de ska göra. Det är nästan det svåraste - att få dem att förstå. Men det ska nog gå bra. Ni kommer väl nästa söndag mellan 14-17?

2 kommentarer:

  1. Du har tassarna fulla som vanligt märker jag. Självklart skall vi skicka iväg matte på invigningen, det skall bli jamarskojsigt! Hoppas många bloggkompisar kommer.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Alice, jag lovar att ta väl tass om matte när hon kommer!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...