söndag 14 oktober 2018

Katten Bobby på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobby på Södertälje Katthem.

Igår hade vi öppet hus. Det kom många besökare och fikade, handlade och tittade på oss katter. Blogghjälpen var inne i vår bur ett par gånger. Vid ett tillfälle gjorde hon nåt som min föregångerska, Tessie, varnat mig för - och ändå gick jag på det!

Hon hade med sig lite godis och medan jag åt passade hon på att klappa mig! Länge också! Konstigt nog överlevde jag, men det är inte säkert att jag gör en gång till!

Nu ska jag förbereda ett styrelsemöte i morgon. Det är mycket att hålla reda på, särskilt som det är första gången. Men det ska nog gå bra.

10 kommentarer:

  1. Vad kul att ni hade många besökare och att de handlade en del också.
    Jag önskar vi båda nära er så husse kunde handla lite av er också.
    Visst var det inte så dumt att bli klappad av någon som verkligen tycker om dig? Det är bland det bästa vi vet.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jag tycker du ska jama till din husse att ni ska flytta närmare Södertälje så husse h´kan hälsa på oss!

      Radera
  2. Hon har sina knep Blogghjälpen! Smart märker du att det är mysigt att bli klappad! Bra med många besökare! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, hon är riktigt lurig ibland. Men mig lurar hon inte!

      Radera
  3. Det ÄR jättemysigt att bli klappad. Du kommer att vilja gosa och bli klappad allt mer, ska du se!

    😻 Nosgos 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, tror du verkligen det?

      Radera
  4. Du kommer att tycka att det är jamarmysigt att bli klappad o gosad med.
    Även om du inte tror det nu så blir det så.

    Ozzy

    SvaraRadera
  5. Mjau, vilken rackare blogghjälpen är som lurar dig! Men snart ska du se att du inte kan vara utan de här klapparna. Du kommer att tycka att det är sååå skönt.
    Tack till blogghjälpen för att hon är så snäll mot er.

    Nospuss

    Fd hemlös

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, det är fler än du som jamar så där. Men jag är inte säker på att ni har rätt ännu.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...