söndag 27 maj 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Igår hade vi ju öppet hus. Det kom en del människor men det blev inga intresseanmälningar.

Men Smulan och jag hade jamarkul ändå. Det var så här:

Vi hörde att vår hälsoansvariga frågade blogghjälpen om hon ville höra när jag jamade. Det brukar jag inte göra så blogghjälpen ville gärna höra det. Så kom de till buren. Blogghjälpen hade blixtmojängen i högsta hugg och filmade när jag fick kyckling . Tror ni jag jamade? Nä! Inte ett pip sa jag. När de gått skrattade både Smulan och jag så vi höll på att ramla bakelselänges. Det var jamarkul att lura dom.

Om ni undrar vem den röda katten är som också fick lite kyckling, så är det Celsius. Han kallades tidigare för "Lilla C", när vi ordnade en insamling för honom då han låg på djursjukhuset. Som ni ser mår han alldeles utmärkt idag.

9 kommentarer:

  1. Hihi, vilket bus. Klart att du inte ska visa upp jamande inför kameran Det ska man spara till speciella tillfällen. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, visst ska man spara på jamet?

      Radera
  2. Haha där lurade ni dem allt och det rejält.
    Vad fina ni är och vad kul att se lille C och hur fin han blivit när han kommit till katthemmet och fått det bra.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, ja de blev allt riktigt lurade! Och vi är också glada att lille C mår bra nu.

      Radera
  3. Den där kycklingbiten såg riktigt god ut. Och vilken fart det blev på lilla Celsius. Det syns verkligen att han mår bra. Hoppas lilla Smulan fick smaka en bit till slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, vi får jamargod kyckling här. Fast inte varje dag tyvärr. Och visst fick Smulan en bit sen.

      Radera
  4. Tänk vad lätt det är att lura tvåbeningarna.
    Vad roligt att se Lilla C vara så på hugget när det gällde kycklingbiten.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det är hur lätt som helst! Och kul!

      Radera
  5. Anmälningarna kommer nog hoppas vi! Skoj att busa lite! Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...