lördag 6 april 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag har det varit en ganska bra dag här på katthemmet. Först kom morgongänget. De är alltid snälla. Det är förresten alla volontärer som kommer och hjälper oss. Jag tror inte man jobbar gratis på ett katthem om man inte är en snäll människa.

Sen kom snickare Christer. Han är också alltid snäll. Dessutom sitter han ibland på knä och snackar med oss. Vi har ju väldigt mycket att diskutera, som ni förstår. Vi brukar ju ha byggmöten, han och jag. Jag tror det är därför vårt nya katthem blivit så fint.

På den andra bilden kan ni se hur det brukar se ut på våra byggmöten. På just det här mötet tror jag vi diskuterade allt som ska fixas till Länsstyrelsen kommer på besök på tisdag förmiddag. Jag jamade till Christer att allt kommer fixa sig.

Lite senare kom Pelles  matte och husse. De hjälpte blogghjälpen att flytta saker från gamla till nya katthemmet. Det är mycket som ska flyttas och blogghjälpen är ju inte den starkaste tvåbening jag känner precis, så det är tur att hon får hjälp.

Pelles människor är ju inte bara duktiga med att hjälpa till att få ordning på vårt nya katthem. De är jamarduktiga att gosa också! Pelles matte var inne en lång stund hos mig. Sen kom blogghjälpen och gosade lite till och gav mig godis. Som ni alla förstår var det alldeles för lite, men bättre med lite godis än inget alls.

Nu väntar jag bara på kvällsgänget. De är jamarsnälla också. Jag är så glad över att det finns människor som tar hand om oss. Vi har ju inga andra.



10 kommentarer:

  1. Har jamat det förr o jamar det igen , att det är tur att blogghjälpen har dig som allt i allo.
    Vill inte tänka på hur saker o ting fungerat eller rättare jamat inte fungerat utan din hjälp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja, du vet ju själv hur det är. Lämnar vi våra tvåbeningar utan tillsyn en minut så är kattastrofen ett faktum.

      Radera
  2. Mjau så duktig du är som Hjälper Blogghjälpen, tassarna upp!
    Hon hade säkert inte klarat sig utan dig, *Fniss*
    Som du jamar, så är det tur att ni har ngn/några som tar tass om er, tills ni får eget hem framöver

    Tass tass


    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, ja vi har faktiskt tur som kommit in på katthemmet. Det är trots allt mycket bättre än att gå ute.

      Radera
  3. Det låter verkligen som snälla människor. Jag tycker fler borde ta efter dem faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det tycker jag också! ALLA borde jobba ideellt på ett katthem.

      Radera
  4. Du har verkligen mycket att ta tass om varje dag! Tur att det finns så många snällisar som hjälper er, sen är det ju jamarbra att de kan gosa också. Gos är viktigt!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det är tur för oss hemlösa katter att det finns snällisar som tar hand om oss.

      Radera
  5. Det är tur att dessa underbara människor finns <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, visst är det. Utan dem vore livet ett litet helvete för oss.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...