lördag 25 februari 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar


 Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Nu har jag tagit tass om öppet hus. Blogghjälpen var här och betedde sig väldigt konstigt.

Först kom hon in till mig där jag låg och vilade i min stol. Därifrån har jag koll på allt som rör sig i kattsalen.

Hon hade med sig lite godis, och det är ju alltid bra. MEN, när hon lagt godiset i sin hand försökte jag peta bort det med tassen så jag inte skulle behöva äta ur handen. Då drog hon bort handen - och godiset! Så gör man ju bara inte.

Så jag hade inget annat val än att äta ur handen. Och som jag misstänkte nuddade hon med ena fingret på min kind när jag åt. Det var det jag misstänkte att hon skulle göra och det var därför jag ville peta bort godiset ur handen. 

Undrar om jag nånsin kommer få nå ordning på blogghjälpen.

12 kommentarer:

  1. Nej, så får man inte göra! Godis ska läggas på golvet inte i handen. Kel är väldigt mysigt men inte när man äter godis, då ska man njuta av gottisarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, nja, ni har bara rätt till viss del. Godis ska läggas på golvet, MEN kel är inte mysigt nån gång, tycker jag.

      Radera
  2. Jag tror ärligt talat det är lika bra att vänja sig vid hur blogghjälpen fungerar. Hon kommer att fortsätta i samma stil och du skall se att det nog inte är så dumt trots allt.
    Kanske blir det t.o.m. lite mera godis om du låter henne klappa dig?
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jam, det är det som är så hopplöst. Hon kommer nog aldrig att lära sig hur man ska uppträda.

      Radera
  3. Hon är allt bra lurig den där blogghjälpen! Fast om man låter henne hållas så brukar man få mer gottisar :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jamar du det? Hm, kanske ska försöka testa det.

      Radera
  4. Hmmm, om du låtsas att inte märka fingret... då kanske du får mera godis än de där ynka bitarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. MajaGräddnos, men problemet är ju att jag märker fingret i alla fall!

      Radera
  5. Men oj, vad modig du är!!!
    Det har tagit mig två år att äta godis ur mattes hand!
    Men så får hon verkligen inte röra mig samtidigt, då flyr jag och är sur i flera veckor...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mimmi, oj, då är jag ju riktigt duktig. Vi kanske ska tävla du och jag, och se vem som först låter sig röras?

      Radera
  6. Jag tror som Nalleman, blogghjälpen kommer nog att fortsätta med sina lurigheter. Du förstår, hon älskar katter och vill gosa med dig, så hon kommer att locka dig med godisar för att få komma åt att klappa dig... men är det inte värt det? Nospuss från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, nä, det är inte värt det! ... tror jag...

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...