fredag 26 maj 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Idag har jag tagit det lite lugnt och ägnat mig åt att förbereda inför morgondagens Öppet Hus.

Det har inte hänt nåt särskilt idag. Lille F fick lämna sjukhuset igår, men han är fortfarande väldigt svag. Han får bo hemma hos vår hälsoansvariga tills vi ser att faran är över. Han får pyttesmå portioner av skonsam mat många gånger om dan och natten. Det går inte att ge honom nån stor portion för hans mage är tyvärr inte van vid mat ännu.

Vi jobbar på med honom så klart. Jag ger ju anvisningar om hur han ska skötas, men fortsätt hålla tummar och tassar för honom i alla fall!

8 kommentarer:

  1. Att lille F fått lämna sjukhuset hoppas jag kan innebära ett positivt myrsteg framåt! Och en stjärna till hälsoansvariga som avstår sin nattsömn. Självklart ska här hållas tassar och tummar hela helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, lille F har fått tur till sist. Problemet är bara att han aldrig borde hamnat i den här situationen.

      Radera
  2. Hej fina Nina! Då vet vi att allt är mycket väl förberett inför öppet hus. Precis som alltid när du är ansvarig för något!
    Nu hoppas vi att våra hårt hållna tassar och tummar skall hjälpa lille F också!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, ni är trogna som fortsätter hålla tassar och tummar för lille F. Han behöver det nu.

      Radera
  3. Dina professionella skötselanvisningar utförda av bästaste hälsoansvarige ger ju F de bästa chanser att tillfriskna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, när det gäller sjuka kompisar ställer jag upp till 100%!

      Radera
  4. Bra att du tar det lite lugnt ibland, det kan du behöva.
    Jag fortsätter att hålla allt jag har för lille F.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, ibland måste man vila, även om man älskar sitt jobb.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...