lördag 11 juli 2020

Katten Frasse på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Frasse på Södertälje Katthem.

Idag tog jag lite ledigt på förmiddagen.  Nu brukar jag få vara ute och springa lite i kattsalen på dagarna. Det är skönt att röra på sig och det finns rätt mycket att göra där ute också.

Man kan tycka att det borde ha blixtrats när jag var ute och sprang, men istället blev det en bild på när jag utsvulten tog en sällsynt matpaus.

Blogghjälpen menar att mina matpauser inte alls är så sällsynta och att jag verkligen behöver röra på mig mer. Har ni hört nåt så fräckt?

Nåjam, nu måste jag förbereda nya styrelsens möte i morgon och se till att den viktigaste frågan av alla kommer upp på agendan!

5 kommentarer:

  1. Du måste äta ordentligt. Det är ju nästan så man ser revbenen på bilden (hihi....)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jam, precis vad jag jamat till blogghjälpen!

      Radera
  2. Det är klart du måste äta (även godis!!) om du skall orka med alla sina ansvarsområden! För litet energiintag och för mycket motion är farligt!
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, där slog du tassen på svansen! Det ska jag minsann jama om för blogghjälpen.

      Radera
  3. Marie, det kanske kommer en sån bild...

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...