fredag 19 juni 2020

Kaatten Frasse på SÖdertälje Katthem berättar



Hej, det är Frasse på Södertälje Katthem.

Igår var blogghjälpen uppe på katthemmet för att lämna några saker till oss katter och till våra snälla volontärer.

Jag hade jobbat hela dan med olika saker. Det är ju mycket att stå i nu när det är midsommar och allt. Inget får ju gå fel.

Så hade jag en väldigt knepig fråga att jobba med så jag la mig ner och slöt ögonen för att kunna tänka bättre. Tror ni inte blogghjälpen kommer precis just då? Och blixtras skulle det förstås.

Men Dexter som låg i stolen bredvid, han tyckte blogghjälpen var så dum som blixtrade på mig när jag låg och tänkte, så han lipade lite grann åt henne. Hon hann inte blixtra när han hade hela tungan ute, men lite ser ni.

Det tycker jag var väldigt bra gjort av Dexter! Han är verkligen en riktig kompis.

Nu hoppas vi att ni alla får en fin midsommar!

6 kommentarer:

  1. Bra gjort av Dexter!
    Vi önskar alla er katter och snälla tvåbeningar en riktigt trevlig missesommar!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, tack. Vi har haft det bra i missesommar tack vare våra snälla volontärer som skött om allt här på katthemmet.

      Radera
  2. Det var riktigt bra gjort av Dexter och visst ser vi lite av tungan. Vi ser även hur djupt försjunken i tankar du är.
    Vi precis som Alice önskar alla katter och djurvänner en fin midsommar.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, hi-hi, visst var det bra gjort av Dexter! Han är en vän att lita på i alla läger.

      Radera
  3. Tänk att ha en vän som ställer upp för en, det är nog bland det finaste som finns?! Hoppas det gick bra att fundera ut någon lösning på den där frågan, att du tänker väldigt djupt ser ju var och en!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa. jam, finns det nåt bättre än en riktig vän? Jag tror inte det.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...