måndag 11 maj 2020

Katten Frasse på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Frasse på Södertälje Katthem.

Som ni som läst bloggen tidigare redan vet så håller ju Dexter och jag på att fundera på vad vi ska bli så småningom. Kattprofessorer har vi ju redan blivit.

Nu har vi breddat oss ännu mer. Vi har blivit både legitimerade kattifierare och PR-konsulter! Vi märkte att båda yrkena behövs om det ska bli riktigt bra.


Vi har börjat med att kattifiera våra myntakuddar. Det är ett jobb som kräver stor noggrannhet och kunskap. Ni kan se på den här filmen hur vi gått till väga: 


Sen har vi marknadsfört kuddarna också så alla ska kunna köpa dom. Det kan man göra t ex genom att skicka en beställning till   info@sodertaljekatthem.se   eller skicka ett meddelande till Stöd Södertälje Katthem på Facebook. De kostar bara 25 kronor styck, men sen vill ju dumma Posten ha 11 kronor i porto också! Man swishar beloppet till 12345 25408 eller sätter in pengarna på pg 389341-9. Sen är det viktigt att man fyller i vad beställningen avser och till vem och vart den ska skickas. Får inte allt plats på inbetalningen får man säga i ett mail att man betalt, när och hur mycket.
Sen tycker avi att det borde vara lag på att Posten skulle betala oss 11 kronor istället för att andra ska betala! Vi kanske ska börja förhandla med dom om det.

7 kommentarer:

  1. Men, kan jag inte jama hur imponerad jag blir! Ni är verkligen framåt! Jag tror jag ska beställa en sån där kudde, nu när jag vet att de kattifierade av er. Bättre kan det ju inte bli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, jag reagerade blixtsnabbt på din beställning. Den är skickad! Hoppas du gillar den lika mycket som jag.

      Radera
  2. Ojojoj vilken fin kudde du har på filmen. Noggrant kontrollerad av ett proffs!
    Husse ska beställa men han undrar hur mycket fräckisarna på Posten vill ha om man beställer fyra kuddar?
    Kan du be blogghjälpen ta reda på det tror du?
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, men du har ju följt bloggen så länge så du vet att blogghjälpen inte klarar av att ´ta reda på sånt där? Men JAG har tagit reda på att det kostar 2 frimärken, alltså 22 kronor att skicka 4 kuddar. Om du vill beställa så skicka gärna ett mail till info@sodertaljekatthem.se!

      Radera
  3. Den bästa kattifiering jag sett på väldigt länge!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, det märks att man är proffs va?

      Radera
  4. Marie, hoppas din katt gillar den lika mycket som jag! Den är jättefin tycker jag.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...