onsdag 18 mars 2020

Katten Frasst på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Frasse på Södertälje Katthem.

Nu är vi katter trötta på det där dumma viruset! Vi vill att allt ska vara som vanligt, det vill jama att det kommer besökare på öppet hus och att alla får vara friska.

Tack vare att våra volontärer har lovat oss att inte komma till katthemmet om de varit på resa till länder som är drabbade av viruset eller känner sig sjuka så  klarar vi katter oss bra. Fast vi vill så klart att de kommer tillbaka när de är friska eller har varit i karantän.

Vi katter sitter ju också i karantän när vi kommer till katthemmet, men tvåbeningarna sitter inte i burar som vi katter gör.

Det enda positiva som vi ser med den här pandemin är att man nu verkar förbjuda handel på marknader med levande djur i landet där det här lär ha börjat. Det borde man har förbjudit för länge, länge sen!

Om ni vill komma och besöka oss så går det bra - men kontakta oss först så bokar vi in ett besök. Vi vill inte att det kommer många människor på samma gång för sånt ska man undvika nu,

8 kommentarer:

  1. Det vet varenda katt att ”som vanligt” är vad vi helst vill ha! Tvåbeningar har ibland klagat och tyckt att ”som vanligt” varit litet grått och trist, men nu tror jag de börjar förstå att vi haft hela tiden. Naturligtvis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, han delade med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavhjul som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det, jag skickade med trollspåren, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom att det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett förhållande problem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} Du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) Älska trollformler
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässor
      4) Giftermål
      5) Bindande trollformler
      6) Uppdelningar
      7) Dödsförtroll
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Haft RÄTT ska det förstås stå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, har de ännu inte fattat att det är vi som har rätt - då är hoppet ute för tvåbeningarna!

      Radera
  3. Vi jamar instämmande med det Lisa skriver.
    Husse kom ju hem från utlandet och sitter i frivillig karantän nu. Det är bra för honom att se hur det är att sitta i karantän så förstår han hur djur som får göra det har det.
    Vi hoppas nu att så få som möjligt drabbas av det eländiga viruset.
    Nospussar (fast det får man nog inte ge nu i virustider)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det är många som sitter i karantän nu. Husse har ju tur som har er som tar tass om honom!

      Radera
  4. I Kina har de visst alltid varit bra på att plåga ihjäl djur. Allt det onda vi tillfogar djur och natur slår till slut tillbaka mot oss själva. Den här gången verkar det slå tillbaka värre än någonsin. Ja, man får verkligen hoppas att handel med levande djur på marknaderna förbjuds.

    Hoppas också att allt snart blir som vanligt för er katter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, ja, nu slår det verkligen tillbaka. Hoppas de och andra har lärt sig nåt!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...