lördag 7 mars 2020

Katten Frasse på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Frasse på Södertälje Katthem.

Nu har vi haft öppet hus igen och det kom några människor och två av våra kompisar fick flytta.

Dexter har jobbat mycket idag. Jag var lite sliten och han sa att han tar tass om öppet hus istället. Det gick jättebra. Han är så klok, min bästa kompis Dexter.

Annars kan vi berätta att Lilla J fortsätter kämpa. Hon är så duktig när man byter bandage på henne och matar henne. Och snälla människor fortsätter sätta in pengar till hennes vettisräkning. I dagsläget har vi fått in 24 673 kronor.

Hon kommer säkert tacka er själv när hon är helt frisk!

6 kommentarer:

  1. Dexter är inte bara duktig han är, precis som du, väldigt väldigt fin också.
    Det var kul att ett par kompisar till er fick flytta och snart är det snart din och Dexters tur skall du se. Lycklig blir den som får er i sin familj. Vore vi två inte redan två skulle ni få flytta hit. Husse kommer att få reseförbud när han kommer hem om några veckor så på den punkten vore det ju lugnt.
    Vi glädjs åt Lilla J:s fortsatta tillfrisknande.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, Ja vi bildar ett fint team. Bra att ni har förberett ett reseförbud för husse. Han måste förstå att hans plats är HEMMA!

      Radera
  2. Det kallar jag en riktig god kompis, en som tar över arbetet när man själv inte orkar! Såna vänner skulle alla ha!!!
    Och jag fortsätter tasshållandet för lilla J!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, om det gick skulle jag dela med mig av Dexter, men det går ju inte. Han är både duktig och snäll.

      Radera
  3. Marie, jam, jag kan inte tänka mig en bättre partner än Dexter. Han är det bästa som hänt mig.

    SvaraRadera
  4. behöver du ett lån? Har du letat efter var du kan få lån? Har du försökt få något lån? ansök sedan nu på? (christywalton355@gmail.com) om du vill få ett överkomligt lån. Lån erbjuds här till en mycket låg ränta på 2%. Kontakta oss nu om du är intresserad.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...