torsdag 26 mars 2020

Katten Frasse på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Frasse på Södertälje Katthem.

Idag tänkte jag bara göra ett kort inlägg för att beskriva hur en "viss person" missuppfattar det mesta.

För en tid sedan jobbade jag ute i kattsalen med vissa inspektioner.  Det är ju ganska mycket som ska kollas och jag känner att jag måste göra det också. Det är ju en viktig uppgift.

Tror ni inte att blogghjälpen kom och blixtrade mig precis när jag höll på med en detaljinspektion? Och inte nog med det - hon anklagade mig för att sno mat som låg på matvagnen! Det är som jag brukar säga - kan hon missförstå nåt så gör hon det.

9 kommentarer:

  1. Ska det inspekteras så måste det naturligtvis göras ordentligt. Du gjorde helt rätt - som vanligt. Hoppas det smakade riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, klart det måste göras ordentligt. Nåt alternativ finns inte.

      Radera
  2. HUR kan blogghjälpen vara så fräck att anklaga dig för att sno mat när du i själva verket utför väldigt viktiga kvalitetskontroller? Hon är inte lite fräck hon.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, nä, det är precis vad hon inte är! Tur att jag är en snäll och överseende katt.

      Radera
  3. Det var det värsta jag hört! Du pekade väl bara ut att maten inte hade städats undan ordentligt? Du gjorde bara din plikt och tvingade dig att äta upp resterna.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, Precis så var det. Alla verkar ha fattat det utom blogghjälpen.

      Radera
  4. Mattjuv??? Det var det fräckaste!
    Alla kan ju se att du är en hårt arbetande katt! Dessutom förtjänar alla en matrast under ett arbetspass.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, så hårt som jag arbetar måste jag ju fylla på med energi nån gång!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...