söndag 9 februari 2020

Katten Frasse på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Frasse på Södertälje Katthem.

Nu har jag fått min filt! Ni ser den på golvet under mig. Jag var lite trött igår och blogghjälpen ville inte väcka mig (jag hör ju inte när hon kommer in), så då la hon den på golvet så vi fick undersöka den när jag vaknat.

Jag tror att både Dexter och jag ska sova på den ibland. Färgen passar oss båda tycker jag och den är mjuk.

Nu har det börjat blåsa mycket utanför katthemmet. Då är man extra glad att man har nånstans att ta skydd och få mat. Jag tänker alltid på mina många kompisar som inte har det så. Tänk att gå därute nu i blåsten och regnet och vara hungrig, trött och rädd.

Om alla tog ansvar för sina katter skulle det inte behöva vara så. Vi jobbar jättemycket för att hjälpa så många som möjligt.

12 kommentarer:

  1. Oj, vilket fin filt. Den kommer att bli perfekt för er när ni "bott in" den ordentligt med era lukter. Färgen passar er båda.
    Ja, vi lider med alla hemlösa katter som är tvungna att vara ute i det regniga och blåsiga vädret.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym. vi tycker också att färgerna passar oss båda bra. Vi kommer självklart ta med den till vårt kommande hem.

      Radera
  2. Fin filt!
    Vi tänkte också mycket på alla kompisar som var tvungna att vara ute i stormen i natt, det gör ont i hjärtat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cornelia, visst gör det ont. Den enda trösten är att vi gör så gott vi kan.

      Radera
  3. Åh vilken fin filt! Hoppas den är lika mysig som den ser ut att vara.
    Ja fy vad det här blåst, stackars alla hemlösingar!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi önskar alla katter hade en lika finn filt.

      Radera
  4. Nu har jag kommit på ett knep att kunna skriva här utan att det försvinner! Jag lånar mattes mobil för att tassa ner det! Men på datorn går det inte. Hur som helst ser filten jätteskön ut, och jag hoppas att det inte dröjer länge innan det är dags att packa ner den !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, vad smart att du kan kommentera i mattes mobil! Fast det var konstigt att det inte fungerar i datorn. Men filten i i alla fall jättebra!

      Radera
  5. Vilken fin gosefilt du fått! Det är bra om du och Dexter delar på den så ni båda känner er trygga med den när ni flyttar en dag.
    Vi tänker också på alla stackars kompisar som går ute i ur och skur. Det är hemskt.
    Husse berättar att det finns många katter där han är också. Fast där är det ju åtminstone varmt.
    Han skulle komma hem i april men kommer redan han i mars. Han saknar oss förstås.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, ja vi har kommit överens om att dela på filten. Dexter tycker lika mycket om den som jag. Sen tycker jag det är jättebra att er husse kommer hem tidigare än planerat. Han vet att ni behöver honom han han behöver er.

      Radera
  6. Marie, vi gillar filten och den är jättemjuk och skön.

    SvaraRadera
  7. behöver du ett lån? Har du letat efter var du kan få lån? Har du försökt få något lån? ansök sedan nu på? (christywalton355@gmail.com) om du vill få ett överkomligt lån. Lån erbjuds här till en mycket låg ränta på 2%. Kontakta oss nu om du är intresserad.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...