lördag 29 februari 2020

Katten Frasse på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Frasse på Södertälje Katthem.

Först ska jag ge en kort uppdatering om Lilla J. Hon mår så bra man kan förvänta sig. Hon ligger mest och vilar men går på lådan när hon behöver. Hon är lätt att både medicinera via sond och byta bandage på, vilket ska göras varje dag. Hittills har snälla människor skänkt 20 148 kronor till henne! Vi är så glada och tacksamma för allt stöd.

Sen ska jag berätta lite om öppet hus idag också, som jag ju så klart planerat in i minsta detalj. Det kom inte så många besökare. Kanske tog de vara på sista sportlovsdagen?

Jag kunde i alla fall åter konstatera att Blogghjälpen är en knepig människa. Hon skulle limma fast en list som lossnat under vårt fönster. Jag såg ju direkt hur ovan hon är vid praktiskt arbete så jag ryckte naturligtvis in för att hjälpa till. Vet ni vad människa gör då? Hon ropar "kan nån komma och släppa ut Frasse ur buren så jag får jobba ifred".


Nu var det ju mycket att göra där utanför buren också, så det var ju bra på det sättet att hon sa så. Men jag tror ju inte att hon klarade att sätta fast den där listen ordentligt.

9 kommentarer:

  1. Man får ha överseende med blogghjälpen när hon är så hjälplös. Skönt att ni kunde fixa saker utanför i stället och låta blogghjälpen göra det hon skulle - om det nu blev gjort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Unknown, vi har verkligen mycket överseende med henne ska du veta. Nästan varje dag gör hon nåt tokigt.

      Radera
  2. Vi läste idag om Lilla J och vi håller verkligen tassar och tummar här i Gnesta att hon klarar sig. Vissa katter har verkligen otur med hälsan och samtidigt otrolig tur att hamna hos er i katthemmet för att få den vården som de behöver.

    Katterna Sally och Mimmi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nina/Mimmi, ja, som ni båda vet så gör vi alltid allt vi kan för att alla katter ska få det bra. Vi önskar vi kunde göra ännu mer, men tyvärr räcker inte resurserna till för att ta hand om alla som skulle behöva hjälp.

      Radera
  3. Så dumt det kan bli när man är en snäll, hjälpsam katt som kan mycket och gärna vill ställa upp och se till att saker och ting blir ordentligt gjorda.
    Håller fortfarande tummarna för lilla J och hoppas att allt går stadigt åt rätt håll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, det kan ju faktiskt bli ren katastrof om man släpper blogghjälpen lös. Men det förstår inte hon. Vi håller alla tassar och tummar för lilla J.

      Radera
  4. Hej mina damer och herrar.
    Jag heter Susan Benson, jag är låneförsäljare och finansiell konsult. Om du har behov av finansiell stabilitet är jag rätt person att kontakta, jag lånar inte bara ut pengar, jag ger också ekonomisk rådgivning till någon. Min högsta prioritet är din ekonomiska stabilitet, känn dig fri att meddela mig så kommer jag att vara till din tjänst 24 timmar.

    Om du har ett brådskande behov av ekonomisk förstärkning, jag är rätt person att kontakta, ger jag alla typer av lån, vare sig det är personligt lån, kommersiella lån eller om du behöver ett lån av andra skäl, kommer jag att råda dig att kontakta mina företag via {E-post: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com eller meddela mig direkt på WhatsApp via: +447903159998} & Få ett svar på ett ögonblick.

    Mitt företag är ett omfattande finansföretag som är engagerat i att hjälpa dig förbättra din långsiktiga ekonomiska framgång.

    Funktioner & fördelar;
    ✓ Du kan ansöka om lån när som helst och var som helst.
    ✓ Du kan låna från 1 000 euro till 20 miljoner euro
    ✓ Få ditt lån inom 24 timmar.
    ✓ Betydande ränta på 3,0%
    ✓ Du får chansen att välja återbetalningsdatum, antingen varje vecka, varje månad eller årligen under en varaktighet av 1-30 år.
    ✓ Enkel online-applikation.
    ✓ Personlig vägledning och expertis.
    √ Finansiell rådgivning

    Har du haft det så svårt att få ett lån från dina lokala banker eller andra finansinstitut? Och du har varit orolig för att du inte kan få ett lån? oroa dig inte mer, eftersom mitt företag har hjälpt ett stort antal individer och organisationer som har haft ekonomiska svårigheter över hela världen. När du ansöker hos oss ansöker du hos ett pålitligt företag som bryr sig om dina finansieringsbehov. Du kommer att tas hand om genom hela processen.

    För mer information om vårt lånerbjudande, vänligen skicka oss din lånebegäran via:
    E-post: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com
    WhatsApp: +447903159998

    När det gäller finansiering är vi det bästa alternativet just nu. Gör inte ett misstag att ignorera oss. Kontakta oss nu för att komma igång.

    SvaraRadera
  5. behöver du ett lån? Har du letat efter var du kan få lån? Har du försökt få något lån? ansök sedan nu på? (christywalton355@gmail.com) om du vill få ett överkomligt lån. Lån erbjuds här till en mycket låg ränta på 2%. Kontakta oss nu om du är intresserad.

    SvaraRadera
  6. BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Vi har ett lån till dig



    BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Vi har ett lån till dig


    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...