måndag 24 februari 2020

Katten Frasse på Södertälje Katthem berättar

 Hej, det är Frasse på Södertälje Katthem.

Idag tänkte både Dexter och jag visa att vi gillar att ligga i vår elementställning. Vi får inte plats där samtidigt, men vi turas om. Det är både varmt och mjukt att ligga i den.

Annars är vi lite oroliga för en kattkompis. Hon kom till oss och den som lämnade in henne sa att hon var pigg och frisk. Det visade sig att det var hon inte alls. Hon fick först operera bort flera tänder för hon hade riktigt ont i munnen med inflammationer och annat elände.

Efter operationen blev hon ännu sämre och ligger nu på djursjukhusets dyra intensivvårdsavdelning för fjärde dygnet. Vi hoppas hon ska få komma hem i morgon, men säkert är det inte. Tänk om hon hade fått rätt vård i tid. Då hade hennes tänder tagits bort för länge sedan och hon hade antagligen inte fått nån inflammation. Vi håller tassarna för lilla J. Hjälp oss att hålla tassar och tummar ni också.

8 kommentarer:

  1. Usch, stackars J! Så jobbigt att ha ont i tänderna, och sen få inflammation dessutom. Hade inte ni tagit hand om henne hade det ju varit ännu värre. Nu har hon ändå en chans. Såklart ska jag hjälpa till att hålla tassarna! Hårt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, vi är trots allt glada att vi har fått hand om Lilla J. Vi gör allt för henne.

      Radera
  2. Det ser mysigt ut med den där elementsängen. Nu ska det ju tydligen bli vinter till råga på allt.
    Det som är mindre mysigt är att ljuga och säga att kissen är frisk när man lämnar den hos er och sedan är det inte alls så.
    Den personen borde skämmas tycker vi.
    Nu hoppas vi kissen blir frisk och slipper ha ont. Det är tur ni på katthemmet finns.
    Vi ska jama till husse om ett litet bidrag till er.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det var snällt av husse att ge oss ett bidrag. Lilla J kommer kosta mycket så varje peng är viktig.

      Radera
  3. Marie, ibland är saker inte riktigt som man kan tro. Visst borde Lilla J fått vård tidigare, men det är inte av illvilja hon varit utan vård. Det ligger en tragisk händelse bakom.

    SvaraRadera
  4. Hej mina damer och herrar.
    Jag heter Susan Benson, jag är låneförsäljare och finansiell konsult. Om du har behov av finansiell stabilitet är jag rätt person att kontakta, jag lånar inte bara ut pengar, jag ger också ekonomisk rådgivning till någon. Min högsta prioritet är din ekonomiska stabilitet, känn dig fri att meddela mig så kommer jag att vara till din tjänst 24 timmar.

    Om du har ett brådskande behov av ekonomisk förstärkning, jag är rätt person att kontakta, ger jag alla typer av lån, vare sig det är personligt lån, kommersiella lån eller om du behöver ett lån av andra skäl, kommer jag att råda dig att kontakta mina företag via {E-post: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com eller meddela mig direkt på WhatsApp via: +447903159998} & Få ett svar på ett ögonblick.

    Mitt företag är ett omfattande finansföretag som är engagerat i att hjälpa dig förbättra din långsiktiga ekonomiska framgång.

    Funktioner & fördelar;
    ✓ Du kan ansöka om lån när som helst och var som helst.
    ✓ Du kan låna från 1 000 euro till 20 miljoner euro
    ✓ Få ditt lån inom 24 timmar.
    ✓ Betydande ränta på 3,0%
    ✓ Du får chansen att välja återbetalningsdatum, antingen varje vecka, varje månad eller årligen under en varaktighet av 1-30 år.
    ✓ Enkel online-applikation.
    ✓ Personlig vägledning och expertis.
    √ Finansiell rådgivning

    Har du haft det så svårt att få ett lån från dina lokala banker eller andra finansinstitut? Och du har varit orolig för att du inte kan få ett lån? oroa dig inte mer, eftersom mitt företag har hjälpt ett stort antal individer och organisationer som har haft ekonomiska svårigheter över hela världen. När du ansöker hos oss ansöker du hos ett pålitligt företag som bryr sig om dina finansieringsbehov. Du kommer att tas hand om genom hela processen.

    För mer information om vårt lånerbjudande, vänligen skicka oss din lånebegäran via:
    E-post: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com
    WhatsApp: +447903159998

    När det gäller finansiering är vi det bästa alternativet just nu. Gör inte ett misstag att ignorera oss. Kontakta oss nu för att komma igång.

    SvaraRadera
  5. behöver du ett lån? Har du letat efter var du kan få lån? Har du försökt få något lån? ansök sedan nu på? (christywalton355@gmail.com) om du vill få ett överkomligt lån. Lån erbjuds här till en mycket låg ränta på 2%. Kontakta oss nu om du är intresserad.

    SvaraRadera
  6. Jag har sett flera kommentarer från personer som redan hade fått ett lån från LAPO M-F så jag bestämde mig för att ansöka baserat på populära rekommendationer och bara för några timmar sedan bekräftade jag ett totalt belopp på 178 500 euro på mitt konto. Detta är verkligen fantastiska nyheter och jag råder alla som behöver ett riktigt lån att ansöka via sin e-post: lapofunding960@gmail.com

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...