onsdag 6 november 2019

Katten Isadora på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Isadora på Södertälje Katthem.

Jag tog faktiskt en halv semesterdag igår för jag behövde vila lite efter de tråkigheter som varit de senaste dagarna.

 Givetvis kunde jag inte ta en hel dags semester, för det var styrelsemöte på kvällen. Då vet ni ju att blogghjälpen behöver all hjälp hon kan få.

Sen har vissa personer på katthemmet börjat skratta åt mig! De har märkt att när blogghjälpen kommer springer jag genast fram till dörren för jag vet ju att hon vill att jag ska leka med henne. Hon brukar ha med sig den där förargliga Röda Pricken. Jag har varit väldigt nära att fånga den flera gånger, men sen har den smitit iväg. Men jag ger mig inte! Jag SKA fånga den!

8 kommentarer:

  1. Du är verkligen värd all semester du kan få så hårt som du sliter. Vad bra att du gillar att leka med blogghjälpen, jag tror hon verkligen gillar att leka.
    Den röda pricken är verkligen lurig, ingen av oss har lyckats fånga den än
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, har inte ens ni, som är TRE stycken lyckats fånga den?? Men jag ska nog lyckas rätt som det är!

      Radera
  2. Det gjorde du rätt i alltså att du tog en halv semesterdag. Du kunde ju tagit en hel om det inte hade varit för styrelsemötet.
    Dessutom är det viktigt att du leker med blogghjälpen. Det behöver hon.
    Den där röda pricken dyker upp här också ibland men att fånga den tycks vara hopplöst. Vi har inte lyckats åtminstone.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jo hade jag inte haft jobbet att tänka på hade jag väl tagit en hel dag, men det gick ju inte som du förstår.

      Radera
  3. Tyvärr har jag inte heller lyckats fånga den där röda pricken. Fast jag tränar inte så mycket.
    Bra att du ger blogghjälpen motion. Det kan hon säkert behöva. Det är snällt av dig att leka med henne, trots att du bara fick en futtig halv dag semester.
    Togs godisfrågan upp på styrelsemötet?
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jag tror att man måste träna väldigt mycket för att lyckas fånga röda pricken! Och nä, godisfrågan "hanns inte med". Har du hört så löjligt?

      Radera
  4. Klart du behöver semester! Vad gullig du är som leker med Blogghjälpen! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, alla vi katter som jobbar hårt måste unna oss lite semester ibland. Och blogghjälpen blir ju så glad om man leker med henne.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...