fredag 29 november 2019

Katten Isadora på Södertälje Katthem berättar




Hej, det är Isadora på Södertälje Katthem.

Idag tänkte jag låna ut bloggen till alla mina svarta kompisar, så ni får veta vad BLACK FRIDAY egentligen borde handla om.

Först ut är Kent. Han har nog inte haft nån mänsklig kontakt innan han kom till katthemmet. Det gjorde att han var väldigt rädd när han kom till oss, men undan för undan blir han modigare.

Kent vill gärna flytta tillsammans med sin bästa kompis Siv.



Nästa kompis heter Tage. Han har ungefär samma historia som Kent, alltså knappt haft nån mänsklig kontakt innan han kom till katthemmet.

Därför ville han inte bli klappad när han kom hit, men han gör fina framsteg och med tid, kärlek och tålamod kommer han också att bli en trygg och social katt.

Sen har vi Dexter.

Han kom till oss som kattunge första gången. Efter en tid flyttade Frasse in i hans bur och då blev det matchning direkt. De har blivit bästa kompisar och ska fortsätta leva tillsammans.

Dexter är en försiktig kille så han kan bli orolig vid förändringar. Nästan alla katter tycker det är läskigt att byta miljö, men Dexter kanske lite mer är andra katter.

Man måste förstå att han behöver en lugn och trygg miljö i nya hemmet - tillsammans med Frasse.


Kino föddes på en gård där det bara blev fler och fler katter. Det blir det ju alltid om inte ägare tar sitt ansvar och kastrerar sina katter. En del förstår tydligen inte detta.

Han kom tillsammans med Kickan. De är kompisar och vi vill att de får ett gemensamt hem.

Kino kan vara lite försiktig, så han behöver lite tid på sig att vänja sig vid nya bekantskaper.

Han ska flytta tillsammans med Kickan


Till sist presenterar vi Jocke.

Han är ytterligare en liten kille som fötts utomhus och inte haft nån mänsklig kontakt innan han kom till oss.

Som ni ser är han en kattunge fortfarande. Han blir modigare för varje dag och med rätt vägledning kommer han bli en mysig katt, han också.

Så, nu vet ni vad Black Friday borde handla om. Det är alltså inte att lägga pengar på onödiga saker i olika affärer, utan det handlar om att ALLA katter behöver ett tryggt och kärleksfullt hem.

Kan du ge nån av våra katter ett sånt hem? Besök oss gärna på öppet hus! I morgon t ex har vi Julmarknad mellan 13-16! Då får du träffa både mina svarta kompisar och oss andra. Dessutom kan du fynda i vår Second Handbutik och fika med gott, hembakat bröd! Det är så en julmarknad ska vara!

8 kommentarer:

  1. Så fantastiska de är allihopa! Jag önskar så innerligt att jag kunde ha fler katter än de jag redan har. Svarta katter är något alldeles särskilt för mig det kan jag bara inte hjälpa även om jag älskar alla katter.
    Om jag fick önska något på Black Friday så är det att det finns riktigt goda hem åt dessa svarta skönheter.
    //Husse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jag tror det finns många kattvänner som önskar att de kunde ha fler katter än de har. Men det är viktigt att man känner att man klarar av att ta hand om de man har på ett bra sätt.

      Radera
  2. Tycker också att det är något alldeles speciellt med svarta katter. Helt naturligt att Black Friday är alla svarta katters dag. Hoppas det kommer riktigt många till Julmarknaden i morgon och köper av allt fint ni har och spanar in fina katter att öppna sitt hem för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, visst är svarta katter fina - lika fina som alla andra katter!

      Radera
  3. Snyggingar❤️Kan bara injama. Detta är vad Blsck friday borde handla om.. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, precis, hoppas alla inser det, åtminstone till nästa Balck Friday!

      Radera
  4. Vilket utmärkt initiativ att rikta ljuset på alla svarta katter idag! Har hört att de av någon konstig anledning har svårare att hitta för-alltid-hem också, så från och med nu tycker jag vi skrotar den s.k. köpfesten och hjälper katter i stället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, bra idé där! Jag är helt med på att skippa köpfesten och fokusera på oss katter,

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...