onsdag 27 november 2019

Katten Isadora på Södertälje Katthem brättar

Hej, det är Isadora på Södertälje Katthem.

Oj vad vi katter jobbar inför julmarknaden på lördag. Det är hur mycket som helst att göra. Tur att vi är många som hjälps åt.

Igår till exempel hade jag först styrelsemöte att ordna med. Alla tycks tro att det är nåt man sköter med högertassen, men det är mycket jobb för mig.

Sen har ju vi katter lovat att sälja juldukar i år igen. Det gjorde vi förra året också. Vi är väldigt noggranna med prissättningen, så ingen betalar för lite eller för mycket. Vi gör så att en av oss räknar ut priset på en duk efter en väldigt noggrant framtagen formel. Sen kontrollerar alla vi andra katter så att det blivit rätt. Sen beordrar jag blogghjälpen att sätta upp dukarna på våra burar eller lägga dom nån annanstans som jag visar.

Jag tror ni förstår att vi har mycket att stå i?

4 kommentarer:

  1. Jodå, och jag är dessutom säker på att allt blir korrekt prissatt och att alla julsaker blir visade på allra bästa och säljande sätt! Vad kan gå fel med så många experter??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, jam, det är verkligen svårt att förstå vad som skulle kunna gå fel.

      Radera
  2. Vilken bra metod för prissättning av dukarna. Så borde de göra i affärerna också. Det skulle bli jamarbra!
    Styrelsemöten är mycket viktiga så det vet vi att du tar på fullt allvar.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, vi har jobbat hårt med att få fram rätt sätt att prissätta dukarna! Sånt är viktigt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...