tisdag 22 oktober 2019

Katten Isadora på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Isadora på Södertälje Katthem.

Jag tänkte att ni kanske behöver höra nåt positivt efter det jag berättade senast om Lilla L?

Som tur är finns det faktiskt saker att berätta som gör att vi orkar jobba vidare.

I lördags fick vi besök av ett par som för ganska många år sedan adopterar en ganska skygg katt från oss, Lilla M. Blogghjälpen och det paret har haft kontakt många gånger under åren. Problemet med Lilla M har varit att hon har "kissat på fel ställen".

Ofta/oftast när sånt sker får vi tillbaka katten, för man orkar inte mer. Men det här paret är annorlunda. De är av "rätta virket". Visserligen har de många gånger sagt till varandra att "nu orkar vi inte mer", men så har de funderat på alternativet - att lämna tillbaka henne. Då har de bestämt att kämpa vidare.

Flera år har gått, och i lördags berättade de att "nu kissar Lilla M i lådan!". Det är natruligtvis berddda på att det kanske inte varar för evigt, men de hoppas och kommer fortsätta ge Lilla M det hem alla katter förtjänar.

Det är såna människor som gör att vi orkar kämpa vidare på katthemmet! Vilka fanatiska människor det ändå finns.

8 kommentarer:

  1. Jag förstår inte människor som inte ger katten tid... det kostar ingenting, och det ger också en själv tid att tänka ut lösningar på problemen. Var skulle mänskligheten vara idag om vi alltid gav upp så fort något krånglade?!? Särskilt när det gäller liv, som t.ex. ens barn eller ens djur. Det tog mig sju år att få Imma rumsren, men å, en sådan glädje vi kände när det fungerade! Philemon blev aldrig riktigt rumsren, men han gav mig så många underbara år och var en så underbar katt... gläder mig å Lilla M:s vägnar som fått ett så fint föralltidhem! Kram från sr. Carina, klosterkatten Robins tjänarinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, tålamod håller på att bli en bristvara. Allt måste gå fort numer. Med mer tid åt sånt som inte fungerar direkt skulle många fler problem lösas.

      Radera
  2. Verkligen människor av rätta virket! Så härligt att läsa! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, jag kände att jg måste berätta att det finns såna människor också!

      Radera
  3. Vi säger bara: HURRJAM för människor av den sort de är som inte gett upp utan kämpat vidare med Lilla M!
    Mera sådant!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, mycket mera sånt. Många ger upp alldeles för lätt.

      Radera
  4. Så roligt att höra om människor som verkligen satsar på sin katt, trots alla svårigheter. Lilla M hade turen att hamna i det bästa tänkbara hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, Lilla M kunde inte fått ett bättre hem! Önskar det fanns många fler såna hem.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...