torsdag 15 augusti 2019

Katten Isadora på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Isadora på Södertälje Katthem.

Så har man tagit tass om öppet hus igen. Det kom några besökare  men som vanligt var ingen intresserad av mig. Men blogghjälpen var och hälsade på i min bur. Jag var lite trött och gick in och la mig i transportburen jag har där inne. Tänkte att jag skulle få vara ifred där, men icke! Blogghjälpen kom efter och blixtrade mig. Tror ni jag fick nåt betalt?

Nä, jag får nog börja ta i med hårdtassarna. Hon ska nog inte få ta några fler gratisbilder av mig.

Annars har det inte hänt nåt dramatiskt på katthemmet idag. Vi gillar lugna dagar, men tyvärr blir inte alla dagar som vi vill.


13 kommentarer:

  1. Men så snålt att inte ge dig något godis när hon blixtrar dig, det borde du få.

    SvaraRadera
  2. Kan inte förstå att ingen är intresserad av en så vacker liten katt som dig. Men vi är glada att ha dig som bloggkatt ett tag tills det bästa för-alltid-hemmet dyker upp till dig.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jam bor hellre här än hamnar i fel hem. En dag är det min tur säger blogghjälpen.

      Radera
  3. Dumma matte som säger att det är 'intagningsstopp' hos oss, annars kunde du ju bo med oss.....fast det är klart Sven är ju superbusig men jag har lyckats sätta honom på plats efter idogt arbete med detta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är synd att det är intagningsstopp i så många bra hem. Men bra att du jamar om vem som bestämmer hemma hos dig.

      Radera
  4. Du ska se att det kommer någon som får upp ögonen för en skönhet som dig. De tidigare bloggkatterna har ju fått föralltidhem och det kommer du också att få! Helt säkert!
    Tycker du ska kräva godisersättning när blogghjälpen blixtrar på dig.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jag trivs ju rätt bra här på katthemmet. Det är mycket att göra och all är snälla. Men jag längtar så klart efter ett alldeles eget hem!

      Radera
  5. Visst är det bäst när allt är precis som vanligt?! Jam, förutom när den RÄTTA människan kommer in till dig, förstås. Det blir ju inte som vanligt, men på ett bra sätt!
    Minst en godis per bild är taxan, har jag läst. Minst, alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, aha! Du har hittat vilken taxa som gäller. Ska minsann visa blogghjälpen det.

      Radera
  6. Du kan ju nämna orättvisan i att 2-beningar får så väldigt gott hembakt på ert café, och att du inte får lika gott godis. Bakverken idag var fantastiska, speciellt kakan med röda vinbär i, mums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, ännu ett bra tips! Nu ska inte blogghjälpen komma undan!

      Radera
  7. Marie, det var ett bra tips. Jag ska jama till blogghjälpen att jag får betalt i efterskott!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...