torsdag 9 maj 2019

Katten Gitte på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Gitte på Södertälje Katthem.

Idag har jag haft tur må ni tro! En av våra välgörare kom personligen till katthemmet. Hon hade med sig två stora kassar med mat och godis till oss.

Inte nog med det. Hon ville bli burfadder till min bur nr 2 i ett helt år (det kostar bara 1200 kronor). 

Jag blev jätteglad för det. men sen ville hon ge mig godis också. Då gick vår hälsoansvariga efter ett godis som hon tyckte jag skulle ha, för det är nästan inga kalorier i det - och dessutom är det jättegott!

Det här blev en riktigt bra dag för mig!

12 kommentarer:

  1. Ååååå vilken braig dag du fick! Hoppas du fick mer än 5??! s.k.gottisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, HON var minsann generös. Till skillnad mot en viss annan person som börjar på blo och slutar på lpen.

      Radera
  2. Det är allt bra tur att det kommer snällisar och hälsar på hos er på katthemmet.
    Hoppas du får många många fler såna bra dagar!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, det hoppas jag också. Såna dagar borde det vara varje dag.

      Radera
  3. Vad härligt med en riktigt lyckad dag! Och vilken snäll människa som kom på besök. Det gör gott att läsa om såna som motvikt till elakingarna som det skrivs om ibland. (Eller ofta). Och du fick till och med litet godis! Undrens tid är inte förbi...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, jag önskar att vi aldrig skulle behöva läsa om elakingarna - bara för att det inte finns några!

      Radera
  4. Det där ser gott ut! Vad trevligt att få besök av någon som månar om er katter och förstår dina behov av lite extra gott i magen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jam, vi känner henne väl här på katthemmet. Hon är alltid snäll och trevlig - och väldigt generös.

      Radera
  5. Härligt besök! Och tänk att du träffat din burfadder! Vad kul! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, det var jättekul. Jag har träffat henne förut också. Hon får gärna komma tillbaka - och det får alla andra snälla människor också göra.

      Radera
  6. Vad kul med ett sånt bra besök och att du äntligen fått lite gottisar! Vi var oroliga för att du skulle tyna bort helt.
    Vad kul att du fick träffa din burfadder också!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det var när må du tro. Hade inte hon kommit hade det knappast funnits nåt kvar av mig nu!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...