fredag 31 maj 2019

Katten Gitte på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Gitte på Södertälje Katthem.

I morgon är det öppet hus igen. Jag hoppas att min snälla välgörare som ni ser på bilden kommer. Magen skriker efter lite godis och det brukar hon ha med sig.

Annars har jag tagit det rätt lugnt. Man måste ju spara på krafterna. Jag har mest funderat över vad de som valts i EU-valet ska lyckas åstadkomma. Ska de till exempel göra nåt vettigt för djur?

Läste att djurparken i Barcelona förbjuder uppfödning av djur som inte kan återbördas till sin naturliga miljö. De tycker inte vilda djur ska födas för att leva i fångenskap. Det tycker inte jag heller. Hoppas på fler beslut i den riktningen.

7 kommentarer:

  1. Mjau, bra fråga om vad nyvalda EU-folk kommer att åstadkomma. Inget bra för djuren är jag rädd för - igen.
    Eloge till Djurparken i Barcelona!
    Ska bli spinnande att höra om du får något godis i morgon på Öppet Hus.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, vi får ligga på dom så de gör nån nytta helt enkelt. Det är vår tid nu!

      Radera
  2. Vi gör det lätt för oss och jamar instämmande i det Anonym skrivit här ovanför. Kunde inte jamat det bättre själva.
    Sedan håller vi en extra tass för en generös godistilldelning imorgon.
    Det är du värd efter allt slit.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, jag hoppas verkligen det blir mycket godis! Jag har stora förhoppningar...

      Radera
  3. Även om det går sakta, så går det ändå framåt med små myrsteg när det gäller djurhållning på olika ställen i världen. Det verkar som om ändå några människor fattar att djur har känslor. Men det tar förstås alldeles för lång tid med förändring.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, ja, det finns ljuspunkter. Tyvärr ligger inte Sverige i framkant där, vilket många tyvärr tror.

      Radera
  4. Ärlig och snabb finansiering

    Vi är ett finansinstitut, vi lånar ut till privatpersoner och företag i ekonomiska svårigheter.
    Alla individer eller företag som kan respektera våra klausuler kan bara kontakta oss via e-post för att dra nytta av vårt ekonomiska stöd.
    Våra lånevillkor är enkla och väldefinierade.
    Med betydande kapital under vårt bälte är vi bäst att hjälpa dig och hjälpa dig att lösa alla dina problem. Tidsfristerna fastställs enligt våra kunders månadsbudget för att underlätta återbetalningen.
    Om du har projekt för att realisera eller om du befinner dig i ekonomiska svårigheter, kan du kontakta oss utan vidare försening. Med en ränta på 3% hjälper vi individer från 20.000 till 50 000 000 KR. Och vi informerar också företag samtidigt som priset inte förändras.
    Om du behöver ett lån eller en investering, kontakta oss via e-post.

    E-post: simondurochefort@gmail.com
    Whatsapp: +33756949346

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...