onsdag 29 maj 2019

Katten Gitte på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Gitte på Södertälje Katthem.

Idag är det helgdagsafton. Ännu nåt tokigt som tvåbeningar hittat på. Här på katthemmet ska vi katter ha party när kvällspatrullen är färdiga. Till dess ska jag vila mig.

Vi skojade lite, blogghjälpen och jag, senast vi blixtrade mig. På dagens bild ser det ut som om jag ligger och ska ramla ner, men det gjorde jag inte. Vi bara vred blixapparaten så det ser ut så.

Annars tycker jag det talades alldeles för lite om djur i EU-valet. Vi tillhör också miljön, som alla talar om. Nån borde ta tag i djurfrågorna och se till att ALLA djur får det bättre! Det är vi värda.

6 kommentarer:

  1. Party? Vi kommer alla 3, vad skojsigt!
    Vi börjar genast putsa partypälsarna. Vi tar med lite gottisar som som vi kan dels på också
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jamarbra! Ju fler desto roligare.

      Radera
  2. Vilken jamarbra idé med ett party så här innan helgdagen imorgon. På partyn ska man äta godis. Hoppas ni gör det.
    Party låter nästan som parti och där kom vi in på att vi håller med dig - varför pratar och gör politiker så lite för djuren?
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn. vi kanske jamar om politikerna en stund på partyt. Annars blir det nog mest godisätande.

      Radera
  3. Låter som en utmärkt idé att ha party, man måste få röja loss ibland. Särskilt du i din ansvarsställning och dessutom satt på svältkur. Men party utan godis är ju otänkbart!
    Matte röstade på någon som påstår sig kämpa för att djuren ska få det bättre. Hoppas det löftet håller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, klart det blir godis ikväll. Då finns det inga tjuriga tvåbeningar här som kan hindra oss. Här ska röjas. Blogghjälpen röstade också på ett parti som sa att de skulle göra nåt för djuren. Hoppas de gör det nu också!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...