fredag 19 april 2019

Katten Gitte på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Gitte på Södertälje Katthem.

Igår hade vi öppet hus igen. Det kom inte så många för det är visst nån helg igen. Men blogghjälpen var där och hon tog flera nya bilder på mig. Vet inte vad det ska vara bra för.

Det var i alla fall nån inne och hälsade på mig under öppet hus. Tyvärr hade de redan en katt och jag är ju inte så förtjust i kattsällskap. Det är helt OK om de lämnar mig ifred, men om de vill hälsa på mig eller gosa med mig är jag lite mer avvaktande. Blogghjälpen säger att jag kanske kan  vänja mig vid andra katter. Jag vet inte. Det kanske jag kan?

Nåjam, nu ska jag i alla fall ta det lugnt ikväll. I morgon är det påskafton och då har vi inte öppet för besökare. Vi katter ska ha eget påskfirande då!

6 kommentarer:

  1. Du kanske är lite som husses förra katt. Hon var en riktig "enmanskatt" och tyckte bara om husse. Andra katter avskydde hon. Henne adopterade husse när hon hade hittats övergiven i ett bostadsområde. Hon bodde 17 år hos husse. Vi är två däremot och en av oss är framåt när det kommer främmande och den andra lite mer reserverad. Andra katter har vi inget emot. När vi ser någon genom fönstret bryr vi oss knappt.
    Hoppas ert påskfirande imorgon blir jamartrevligt.
    Påsknospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det låter som mo husses förra katt och jag hade en del gemensamt. Fast jag tolererar andra katter, bara de inte går på mig och vill gosa eller busa.

      Radera
  2. Tyvärr är jag också en ensamkatt, säger matte. Jag tycker inte att det är något "tyvärr" med det. Jag gillar inte andra katter eller hundar. Det bara är så.
    Hoppas ditt påskfirande blir jamarbra.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, nä, det är väl inget tyvärr att vilja vara ensam om uppmärksamheten?

      Radera
  3. Min kisse blev helt lycklig när han för 6 år sedan kom till mig och för första gången på 13 år bodde utan sin dominerande brorsa. Han rusade runt, runt i lägenheten en lång stund med svansen i vädret och jamade högt av glädje. Min kisse trivs verkligen med att vara ensamkatt. Då får han all uppmärksamhet - och det gillar han.

    Jag tycker du är jättefin på bild! Hoppas det blir ett riktigt lyckat påskfirande för dig och dina kompisar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jam det finns en del kompisar man bara inte vill umgås med. Att vilja ta hand om goset själv är väl ingen fel?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...