onsdag 6 mars 2019

Katten Benny på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Benny på Södertälje Katthem.

Jag tycker inte om att det är så mycket tokigt i världen. Tvåbeningar krigar och har ihjäl varandra i flera länder. Sen skjuter de varandra här hemma. Tänk om en katt skulle komma i vägen! Har det tänkt på det, de där dumma skjutarna?

Sen är det jättemånga katter som kommit vilse. Det tycker jag också är tokigt. Jag vill att alla, både människor och djur, ska vara i trygghet. Så bra det skulle vara om alla tänkte så. Ingen vinner ju på att bråka. När ska alla förstå det?

8 kommentarer:

  1. Benny idag kan vi, som så ofta, bara jama instämmande i det kloka du skriver!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, hi-hi, kul att nån tycker jag är klok. Det tycker inte alltid blogghjälpen!

      Radera
  2. Hua, Komma vilse är hemskt det har jag själv varit med om!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, vilken tur att du kom tillrätta!

      Radera
  3. Jam, tänk om! Vad bra det vore! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, visst kunde allt vara så mycket bättre?

      Radera
  4. Det var verkligen kloka jam Benny! Det sätter vi tassen på alla 3 här, ja matte också fast hon inte har nån riktig tass
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, nä, tvåbeningar är ju lite felskapta, men de klarar sig ofta rätt bra med sin händer och fötter ändå.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...