onsdag 20 mars 2019

Katten Benny på Södertälje Katthem berättar



Hej, det är Benny på Södertälje Katthem.

Vilken dag det varit! Först packade vi allt vi skulle ha med oss. Det tog ju lite tid. Sen fick vi höra att vi skulle hämtas på eftermiddagen. Det var etthundrasextitretton timmar kvar till dess.

Vi, eller framför allt jag, var lite rastlös. Undrade hur allt skulle gå. Efter en stund kom vår hälsoansvariga och lurade, ja LURADE, in mig i en transportbur. Där fick jag ligga och vänta ett tag för man ville inte stressa mig när våra människor kom för att hämta oss.

Sen när jag legat där jättelänge så kom hon och satte in Laban i en annan bur. Han gick jättelätt att få in i buren! Tror inte han förstod att vi skulle åka brummis.

Som ni ser fick vi med oss min filt och det andra vi hade packat. Sen bars vi ner till brummisen och åkte iväg.

Om jag är nervös nu? Självklart. Jag vet ju inte nåt om mitt nya hem. Tur att jag har coola Laban med mig. Ikväll kommer jag nog att ligga under nån säng tror jag, med Laban bredvid.

Nu börjar vårt nya liv. Håll tassar och tummar för att det blir ett kanonliv. Blogghjälpen tycker vi är värda det.

7 kommentarer:

  1. Mjau och lycka till älskade små katter till ert nya liv! Ni glömde väl inte att säga till blogghjälpen att berätta hur det går för er?

    SvaraRadera
  2. Vad ni är gulliga där ni ligger i era burar. Vi kommer att sakna er båda två charmörer. Husse är lite avundsjuk på de som får två så fina katter men är precis som vi glad och rörd över ännu ett lyckat uppdrag för ert fina katthem.
    Vi önskar dig och din trogne och trygge vän Laban ett JAMARSTORT lycka till i ert nya hem.
    Nospussar i massor till er!

    SvaraRadera
  3. Åh, det är underbart att läsa detta! Två katter till som får ett alldeles eget hem att bo i förhoppningsvis hela livet! Sängar är alldeles förträffliga att ligga och gömma sig och spana under, det tycker jag också. Jag hoppas också på nån liten rapport så småningom om hur du och Laban har det!

    SvaraRadera
  4. Lycka till båda två i ert för alltid hem.
    /Jackis

    SvaraRadera
  5. Så underbart att det äntligen blev dags för flytt. Hoppas att ni kommer att trivas i ert nya hem. Vi jamar som ovan att sången är alldeles utmärkt ställe att ligga och filosofera under. Lycka till! Massa nosbuffar

    SvaraRadera
  6. Ja äntligen! Pirrigt så klart! Hoppas som de andra att vi får en rapport. Tänk nu är ni HEMMA! Nosbuffar

    SvaraRadera
  7. Oj vad vi är glada för er skull! Ett stort, stort lycka till från oss! Jamarns vad spinnande och vad läskigt allt kommer vara ett bra tag nu, det är så bra att du har Laban att hålla i tassen när det känns otäckt.
    Hoppas vi får rapporter om hur det går!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...