fredag 15 mars 2019

Katten Benny på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Benny på Södertälje Katthem.

Idag har jag mest ägnat dagen åt att försöka förstå vad som ska hända.  Laban jamar om för mig att vi ska flytta och att det inte är nåt farligt - han är ju med. Jag lyssnar och försöker förstå.

Nu har jag några dagar på mig att vänja mig vid tanken, för vi ska inte flytta förrän i nästa vecka. Innan dess har jag fullt upp. Först ska jag fixa med öppet hus i morgon och alla vet ju hur mycket arbete det kräver. Sen måste jag fixa så allt är klart inför SVEKATT-seminariet i morgon också. Det är många intressanta föreläsare där så det är viktigt att de behandlas väl.

Sen måste jag instruera min efterföljare också. Det är mycket att lämna över, men det ska nog gå bra.

Och sist men inte minst - jag och Laban måste planera flytten i detalj!

Puh, det blir inte mycket vila här inte.

8 kommentarer:

  1. Lilla älskade Benny, det ska nog gå jamarfint med nytt hem, ska du se. Vad bra att du planerar allt in i det sista så att allt fungerar som det ska.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jam, jag är väldigt noggrann av mig.

      Radera
  2. Förstår att mycket surrar i huvudet nu, så många Viktiga Saker att få ordning på. Det går knappt att prioritera. Men jag är säker på att allt kommer fungera hur bra som helst med både Öppet Hus och Svekatt, och sedan väntar Den Stora Dagen när ni ska flytta. Hur spännande som helst!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, jag vet knappt hur jag ska hinna med allt, men det måste gå!

      Radera
  3. Vi är så glada för er skull!! Så spinnande !! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, tack. Vi är också jätteglada - men lite nervösa förstås.

      Radera
  4. Vi förstår inte hur du skall hinna med allt men vi tror att Laban hjälper dig lite om du jamar honom om att du behöver hjälp. Mest måste du väl ändå tänka på dagen då ditt och Labans nya liv börjar.
    Hoppas också det är många som har möjlighet att gå på SVEKATTS seminarium idag!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn Laban har lovat ta hand om provpackningen om jag sköter resten. Det känns tryggt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...