tisdag 12 mars 2019

Katten Benny på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Benny på Södertälje Katthem.

Jag beslöt mig för att ta en liten paus mitt i arbetet idag. Det är fullt upp ska ni veta.

I morgon kommer vettisen. I allra värsta fall tänker hon stick mig i pälsen! Men det vet jag inte om jag tänker ställa upp på.

Sen måste jag förbereda lördagen på flera sätt! Först för att det är öppet hus är och alla vet ju att jag håller i allt då. Allt måste vara på sin plats både hos oss katter, på fikabordet och i second handbutiken.

Sen måste jag ju hålla i SVEKATTs seminarium också! Där kommer mycket att hända. På seminariet  delas SVEKATTs Guldtass ut. Det ska bli spännande att se vem som får den i år!

10 kommentarer:

  1. Oj så mycket du har att ta tass om men det är bra att det är ditt ansvar för då blir det ordentligt gjort.
    Hoppas du slipper stick när vettisen dyker upp även om de där sticken är för vårt eget bästa (säger husse).
    Det där med Guldtassen låter jamarspännande.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jag kommer nog se till att jag inte får nåt stick! Det är ju ett grovt övergrepp på en katt.

      Radera
  2. Usch, det där med stick i pälsen och vettis. Jag har tur - måste jag motvilligt erkänna, för jag får stick i pälsen endast var tredje år. Mjau och hurra! Vettisen säger att det räcker för mig.
    Vad bra att du fixar så att allt blir ordentligt gjort både på lördag och på det viktiga seminariet.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, det ingår ju i mitt jobb att se till så allt fungerar. Annars blir det bara kaos.

      Radera
  3. Du kanske ändå måste gå med på att 'stickas' - du bör nog föregå med gott exempel inför dina kompisar när du nu är bloggkatt?!...
    Själv är jag en mönsterpatient!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, va? Skulle jag bli mönsterpatient menar du? Nä???

      Radera
  4. Fullt upp som vanligt!! Det där sticket brukar gå fort! Jättespännande med Guldtasden! Nosnuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det kommer bli jamarspännande med Guldtassen - det kan jag lova.

      Radera
  5. GULDTASS!? Det måste vara det finaste nån kan få? Du berättar väl mer om det sen? Jag funderar också på om jag ska tillåta nåt stick i sommar. Det var på gränsen förra gången. Men jag har obehaglig känsla av att man inte kommer undan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, klart jag ska berätta om Guldtassen. Det är en rikgit fin utmärkelse må du tro!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...