söndag 20 januari 2019

Katten Benny på Södertälje Katthem berättar

 Hej, det är Benny på Södertälje Katthem.

Igår var det lite svettigt. Första gången jag ordnade öppet hus på en lördag helt på egen tass. Men allt gick bra. Det kom många besökare, men tyvärr inga som var intresserade av att få adoptera nån av oss katter . Hoppas det snart kommer många snälla människor som vill hjälpa oss.

Blogghjälpen var i alla fall här. Jag fick en alldeles egen fleecefilt av henne, precis som bloggkatterna före mig fått. Den ska jag ta med mig när jag flyttar.

På dagens bild ser ni först när jag ligger på filten. Den är väldigt skön.

Sen ser ni att det ligger en helt annan katt på den undra bilden. Det är min bästa kompis. Han heter Laban. Han har haft ett hem en gång, men så blev han skadad. Då sa hans människor att de hittat honom och lämnade in honom på katthemmet. Det tycker vi var fult gjort. Han var också lite rädd i början, men nu är han jättecool.

Vi är så tajta med varandra, så man har beslutat att vi ska få flytta tillsammans den dag det är dags att flytta.

Sen kan vi tipsa om att det har kommit en ny bloggare: https://listigalisa.blogspot.com/2019/01/min-forsta-egna-blogg.html?showComment=1548002880143#c2765703713360726682.

Det är katten Gustavs efterträdare. Ni minns kanske att Gustav somnade in strax före jul. Han hade en lillasyster som heter Lisa. Det är hon som börjat blogga nu,

13 kommentarer:

  1. Så fina ni är! Ser jätteskönt ut på filten. Så mysigt att ni hittat varandra, då är det ju klart att man ska flytta tillsammans också Nu håller vi tummarna för att det kommer många besökare som är intresserade av er och era kompisar. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, jam, vi trivs med filten båda två!

      Radera
  2. Vilken fin filt du fått av blogghjälpen. Du är snäll också som låter Laban (som är jättefin han också) låna den. Snälla var däremot inte Labans ägare som ljög och sade att de hittat honom när han behövde hjälp. Det är många som inte ska äga en katt den saken är klar.
    Jamarbra idé att du och Laban ska flytta tillsammans när det är dags.
    Givetvis ska vi spana in Lisas blogg också.
    Nospussar till dig och Laban

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, LAban och jag delar på allt. Det är lika bra att göra det för det ska ju bli så i framtiden också.

      Radera
  3. Du å Laban ser ju ut som tvillingar!? Jamarbra att ni ska få flytta tillsammans å så har du ju en liten assistent i Laban nu när du är bloggkatt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, tvillingar? Nä, vi är jätteolika! Laban har ju en liten vit fläck på bringan - har du inte sett det?

      Radera
  4. Jamarroligt att se att du har en kompis i Laban. Det är väl klart att ni ska flytta tillsammans. Labans ögon ser annorlunda ut än dina. Men ni är båda väldigt fina. Matte säger att hon gillar svarta katter. "Va? Men jag då?" säger jag som är röd.
    Vi ska kolla in Lisas blogg också.
    Nospuss till dig. Hälsa Laban

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, blogghjälpen gillar också svarta katter - men hon gillar alla katter. Hur vi ser ut spelar inte så stor roll för henne.

      Radera
  5. Jag glömde säga något viktigt tidigare. Vad fin du är på din nya filt. Det är verkligen bra att blogghjälpen tänker på att du ska ha en alldeles egen filt.
    Nospuss igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jam, jag tycker också det är bra att vi får en alldeles egen filt!

      Radera
  6. Vilken fin filt du har fått, Benny. Och en så fin kompis också. Samma vackra pälsfärg som du. Han hade tur som slapp sina människor. De verkar inte ha varit något att ha. Tycker det låter så trevligt när katter finner varandra på Katthemmet och sen flyttar till gemensamt hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, nä Labans människor borde inte ha djur alls. Tur att Laban kom därifrån.

      Radera
    2. Så skönt att det gick bra med öppet hus! Härligt med en bästa kompis! Nosbuffar

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...