fredag 21 december 2018

Katten Bobby på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobby på Södertälje Katthem.

Nu är det ännu en dag närmare julafton.Vi katter bryr oss inte så mycket som ni människor gör. Har läst i tidningarna att nästan alla måste ut och resa på julen. Det förstår inte vi. Varför är ni inte hemma? De katter som har ett eget hem vill inte resa nånstans och de vill inte att deras människors ska resa bort heller.

Nåjam, det finns i alla fall vissa fördelar även för oss katter med julen. Flera har skänkt pengar som ska gå till godis åt oss i jul. Sen är det 13 snälla människor som betalat 300 kronor för att bli försäkringsfadder åt en katt i ett halvår hittills. Jag vet att flera är på gång att bli det också. Jag är en av de katter som har en försäkringsfadder. Det känns som om man betyder nåt när man har en sån. Det är nån som tycker det är viktigt att vi har det säkert och tryggt.

Nu hinner jag inte skriva mer idag, för jag måste förbereda inför det sista öppet hus före jul! Jag kan berätta att de sista juldukarna kommer vara till salu i morgon. De är jättefina och noggrant prissatta, precis som de vi sålt hittills.  Sen kan man få träffa oss katter och fika hos oss också mellan 13-15. Strunta i att springa runt på stan och köpa onödiga saker. Kom hit istället och fynda i vår second handbutik!

6 kommentarer:

  1. Husse reser ingenstans utan tillbringar julen tillsammans med oss naturligtvis. Finns ju inget bättre!
    Hoppas det kommer många och fyndar hos er imorgon och kanske hittar en vän för livet!
    Önskar redan nu alla katter och kattvänner en God och rofylld jul!
    Julpuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, klok husse! Jag önskar er också en fin jul!

      Radera
  2. Vad kul att så många har blivit faddrar! Vi blev så glada när vi såg på hemsidan att det blev vi som blev din fadder 💖
    Varken vi eller matte förstår varför så många stressar runt och är ute och far på julen. Vår matte skall vara hemma och gosa med oss i 2 veckor nu. Det tycker vi att alla hussar och mättar borde göra med sina katter
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ni har verkligen uppfostrat er matte! Klart hon ska vara hos er i jul.

      Radera
  3. Vi är glada över att tillsammans med matte ha blivit faddrar! Det borde flera bli tycker vi! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam håller med er. Och många har redan blivit det!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...