torsdag 8 november 2018

Katten Bobby på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobby på Södertälje Katthem.

Idag blir det ett sent inlägg.

Blogghjälpen hade planerat att jobba lite i karantän, där jag bor nu. Sen tänkte hon vara med en stund på öppet hus och sen åka hem. Men innan öppet hus började fick hon och vår hälsoansvariga åka till vettisen med en kompis som inte mådde bra.

Det tog några extra timmar innan hon var hemma. Hon brukar säga att om man vill ha lugn och ro så har hon hamnat i fel bransch.

Jag själv mår inte heller riktigt bra än. Jag har kräkts igen. Det blir fortsatt medicinering för min del. Men blogghjälpen säger som hon brukar - det får ta den tid det tar, men jag ska bli frisk! Tum- tass- och svanshållning måste alltså fortsätta ett tag till, tack!

8 kommentarer:

  1. Klart att vi fortsätter att hålla tumm+tass+svans för att du ska bli bra.
    Jackis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jackis, det var snällt. Det behövs nog ett tag till.

      Radera
  2. Tänk vad många katter som fått hjälp på katthemmet under årens lopp. Det är massor massor tack och lov.
    Tack och lov är du där också och du kommer att bli frisk tack vare omtänksamma människor och att vi givetvis fortsätter hålla tassar, svansar och tummar!
    Nospuss på dig fina Bobby!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, det är faktiskt flera tusen katter som fått hem genom åren bara från vårt katthem. Jag är glad att jag bor här och vågar inte tänka på hur det skulle gått annars.

      Radera
  3. Fortsätter hålla allt jag har för dig.
    Till slut ska det lyckas.

    Ozzy

    SvaraRadera
  4. Okej, jag koncentrerar mig för fullt på tasshållningen hela helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, tack! Visste att jag kunde lita på dig.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...