fredag 23 november 2018

Katten Bobby på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobby på Södertälje Katthem.

Eftersom jag inte är riktigt frisk ännu så kommer jag stanna kvar i karantän även under morgondagens julmarknad. Men det betyder inte att jag inte har ordnat allt!

Ikväll beordrade jag hit blogghjälpen så hon fick hänga upp fina juldukar på varje bur i kattsalen. Alla katter har hjälpt till att sätta pris på dukarna och det står på varje duk vad den kostar. Vi hoppas få in jamarmånga pengar och mycket av de pengarna ska gå till mina och min sjuka kompis mediciner och vettisbesök.  Men blogghjälpen har lovat att lite ska läggas undan till godis också, som vi ska få när vi är friska.

Hoppas alla ni som kan kommer till oss i morgon. Det kommer bli hur fint som helst på katthemmet!


10 kommentarer:

  1. vi skickar husse och matte!
    /MajaGräddnos på Cirkus Boman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maja Gräddnos, De har varit jättesnälla och duktiga som vanligt!

      Radera
  2. Jag kan se framför mig hur fint du har ordnat det inför morgondagen.
    Hoppas att ni får jamar många snälla tvåbeningar på besök som har stora tjocka plånböcker med sig.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, jag har faktiskt jobbat väldigt mycket för att allt ska vara perfekt.

      Radera
  3. Jamar som Ozzy. Det kommer att vara jättefint imorgon. Hoppas många många kommer och fyndar och samtidigt bidrar till att hjälpa katthemmet!
    Ni är BÄST!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, tack! Vi hoppas också det kommer jamarmånga människor.

      Radera
  4. Varenda gång jag läser om era fina marknader blir jag ledsen att jag inte får se dem. Men ni vill väl inte flytta katthemmet till Skåne? Hur som helst hoppas jag det ska gå jättebra för er i morgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, nä, vi kan nog inte flytta till Skåne. Men vi är glada att vi kan umgås på distans!

      Radera
  5. Oj vad spinnande det skall bli att få se hur fint du har gjort! Vi skickar över matten imorgon. Vad synd att hon inte får träffa dig men huvudsaken är att du får bli frisk i lugn och ro
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, er matte är alltid lika välkommen!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...