måndag 19 november 2018

Katten Bobby på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobby på Södertälje Katthem.

Jag bor fortfarande kvar i karantän och får nog stanna ett tag till. Det går åt rätt håll tror vi, men man vill inte stressa mig och trots allt är det lite lugnare här i karantän. Vi tar en dag i taget.

Jag jobbar i alla fall både med julmarknaden och med allt annat här på katthemmet. Man kan inte överlåta så viktiga saker till blogghjälpen och andra tvåbeningar. Då vet man inte hur det blir.

Som ni ser har jag sagt till om en skylt till Julmarknaden. Den får ni gärna låna och sprida till vänner och bekanta.

Ni kanske ser att vi katter kommer att sälja juldukar också? Vi har så många jättefina dukar och vi har sett till så de är tvättade och strukna. Och vi katter kommer själva att prissätta dukarna! Kan det bli bättre?

8 kommentarer:

  1. Jam det är nog klokt att vara kvar i karantänen tills du är helt frisk igen. Stress är ingen bra medicin. Därför måste du ta det lugnt även om det är mycket på gång.
    Skylten till marknaden är jättefin. Önskar vi bodde nära så husse kunde fynda dukar och annat fint på lördag.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, en sak som är bra här på katthemmet är att de inte tar några risker med oss katter!

      Radera
  2. Booby!! Hur kunde du veta att matte just nu letar efter fina juldukar till sitt jobb?? Är du tankeläsare? Och jamarkul att ni katter tar extra tass om just denna försäljning! Buff Sven o company

    SvaraRadera
  3. Tycker också att det är bra att du tar det lugnt o inte stressar iväg.
    Vem är mer kompetent till att prissätta dukar än katter?
    Vi märker ju direkt om dom är lena o goa.
    Om man kan leka med dom o skrynkla ner dom igen.
    Om dom är bra att sätta klorna i samt hur liggvänliga dom är.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, precis! Bättre experter än vi katter finns bara inte.

      Radera
  4. Bra att det hår åt tätt håll. Du behöver ju absolut styra upp julmarknaden, det vet man ju hur det blir om man överlåter det till tvåbeningarna.. ta det lugnt bara. Nosnuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jo, jag tar det lugnt fast jag jobbar hårt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...