måndag 12 november 2018

Katten Bobby på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobby på Södertälje Katthem.

Jam mår inte riktigt bra ännu. Jag är både lite lös i magen och har kräkts. Dumma sjukdom! Men blogghjälpen och jag har tummat och kloat på att jag snart ska bli frisk. Jag får fortsätta äta medicin ett tag till. 

Sen har jag en kompis som inte heller mår bra. Han har problem med kisseriet. Inga behandlingar eller mediciner ha hjälpt hittills, men nu har remiss skickats till djursjukhus. Vi håller allt vi har för att han också ska bli frisk snart.

Som ni märker är allt som vanligt - när det är kris görs allt för oss katter. Så borde alla göra. Och då menar jag inte bara alla katthem, utan ALLA som har djur.

4 kommentarer:

  1. Jamars vad jobbigt att du inte mår bra ännu.
    Och stackars lille kisse med problem att kissa.
    Men matte jamade att det är samma problem med djur som med människor, sjukdom kommer o går.
    Jag virar svansen ett varv om mig så håller jag den riktigt starkt för dig.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, vad snällt att du håller svansen för mig. Det behöver jag.

      Radera
  2. Vi jamar som Ozzy!
    Det kan ta lite tid att bli av med sjukdomar ibland.
    Hoppas du och din kompis som måste åka till sjukhuset blir bra snart.
    Precis som du skriver - alla som har djur borde göra det ditt katthem gör för er. Tar man inte hand om sina djur ska man inte ha några.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, vi håller helt med dig Björn. Tar man inte hand om sina djur ska man inte ha några. Hur svårt kan det vara att förstå det?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...