torsdag 23 augusti 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Efter dagens öppet hus är jag ganska trött. En av mina burkompisar har fått en intresseanmälan (nä, det är inte Smulan) och de människorna var inne i vår bur ganska länge idag. De pratade med mig också. Jag häll mig förstås på min kant, men jag satt snällt kvar och lyssnade på dom i alla fall.

Sen kom blogghjälpen in och gav os några ynkliga RC Oral, men det var ju bättre än inget.

Annars har det inte hänt så mycket men jag har ganska mycket att göra med valet så jag har fullt upp ändå.  Vi katter funderar över hur vi ska få tag i röstsedlar. Nån som vet?

10 kommentarer:

  1. Det är ju i alla fall bra att en av dina kompisar fått en intresseanmälan.
    Godistilldelningen lämnar ju som vanligt en del övrigt att önska.
    Vi undrar också var vi ska hitta röstsedlar till Kattpartiet?
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam tror att vi måste göra våra röstsedlar själva! Ingen annan verkar hjälpa oss.

      Radera
  2. Jag letade i listan över registrerade partier och hittade tyvärr inte Kattpartiet där.

    Däremot hittade jag Djurens Parti som ställer upp i riksdagsvalet. Kollade deras hemsida och fick syn på en fin röd-vit katt. Finns också några brokiga kor och en trevlig gris. Om inte deras röstsedlar finns i röstlokalen uppmanar de intresserade att ta en blank valsedel och skriva partinamnet där.

    Då kanske det går att ta en blank valsedel och skriva Kattpartiet på?

    SvaraRadera
  3. Tycker att Maries förslag låter jamarbra.
    För att det överhuvudtaget ska bli någon ordning i detta landet behövs många av oss katter i regeringen.
    Allra bäst hade det varit om vi fått egen majoritet.
    För vi hade aldrig skott oss på skattebetalarnas bekostnad vad avser dyra flygresor, hotell, massa dumheter eller dylikt.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, nä. Tänk om människor förstod hur mycket pengar vi skulle spara så att pengarna räckte till vettiga saker!

      Radera
  4. Alltid bra när någon får intresseanmälan, du får en snart du med tror vi! Vi tycker också att Maries förslag låter bra! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, vi kör på Maries förslag tycker vi.

      Radera
  5. Har hört att man räknas som en vuxen katt när man fyllt två år. Tänk om alla katter i Sverige över två år fick rösta, då skulle det börja hända saker! Det som människorna dragit i långbänk år efter år skulle vi genomföra på ett nafs. Varför ska de krångla till enkla??
    Så bra att någon fått intresseanmälan, då kanske nån annan stackare får chans att komma till dig och dina kompisar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, vi katter analyserar ju saker på nolltid och behöver inte en massa utredningar och annat tjafs. Fram för oss!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...