tisdag 21 augusti 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Igår var det styrelsemöte här på katthemmet igen. Jag hade förstås förberett allt och jamat om för blogghjälpen vad hon skulle säga.  Det mesta gick ju bra, Men den viktigaste frågan är ännu inte löst. Ni som följer min blogg vet vilken fråga jag menar.

Vi fick i alla fall lite RC Oral av blogghjälpen. Sen hade hon med sig en pinne med nåt mjukt tyg i ena änden. På det där tyget hade hon sprayat nåt som doftade jättegott.

Det var mest menat för en av våra kompisar i vår bur som är väldigt blyg, mycket blygare än jag. Men han behöver lite mer tid att vänja sig vid den där grejen. Blogghjälpen tänker låta honom vänja sig sakta, sen vill hon börja smeka honom med pinnen. Så småningom vill hon börja smeka honom med handen, men det kommer nog ta lite tid. Precis som det gjorde med mig. Hon kan var ganska lurig, den där blogghjälpen.

10 kommentarer:

  1. Jodå vi vet allt vilken fråga som ännu inte är löst. Den drar blogghjälpen i långbänk har vi märkt.
    Det ska bli spännande att se hur går för er blyga burkompis. Vi tror blogghjälpen kommer att lösa det bra.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det är nog troligare att hon löser fråga två än att hon löser fråga ett.

      Radera
  2. Tänk att det inte har hänt någonting i godisfrågan sen jag bodde hos er för över 8 år sen! Ren skandal är vad det är! Tyvärr är det nog hopplöst att få blogghjälpen att förstå hur viktigt godis är.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, tänk redan för 8 år sedan var frågan aktuell! Hon borde blivit politiker.

      Radera
  3. Vi har följt bloggen i 6 år!!! och det har inte gjorts något som helst framsteg, skandal!! Eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, visst är det skandal! Men jag ger mig INTE!

      Radera
  4. I godisfrågan menar vi så klart!

    SvaraRadera
  5. Verkar som godisfrågan har delegerats till politikerna av blogghjälpen o styrelsen.
    För inget händer ju.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, precis - eller så är hela styrelsen politiker? Jam vet inte, men allvarligt är det.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...