fredag 17 augusti 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Igår på öppet hus kom blogghjälpen in i vår bur och blixtrade på mig. Hon  sa att hon tyckte jag såg så härligt nångsjalant ut med bakbenet utslängt så där. Då sa jag till henne att om man använde iglon som vissa säger att man ska, det vill jama att man ligger inuti den - då kan man ju inte slänga ut benet så där.

Sen fick vi lite RC Oral av henne. Det var gott. Det kom en del besökare, men våra människor kom inte. Inte igår heller.

Blogghjälpen säger att vi inte ska misströsta. Vi vantrivs inte på katthemmet och hon har lovat att vi får bo där så länge det behövs. På vårt katthem tar man ansvar för oss!

I morgon tar jag som vanligt tass om öppet hus mellan 13-15!

10 kommentarer:

  1. Jamarns vad gulligt ditt bakben ÄR! Hihihi....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, tycker du verkligen det?? *rodnar lite*

      Radera
  2. Ja det är ju uppenbart hur igloon ska användas på bästa sätt. Väldigt fin bild på dig idag.
    Det var bra med en godistilldelning också.
    Vi blir väldigt väldigt glada att läss att ni har ett tryggt och kärleksfullt hem på katthemmet så länge ni behöver det. Ingen stress och ingen press.
    Hoppas det kommer många till er imorgon.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, men tänk att det finns tokar som tror att man ska ligga inuti??

      Radera
  3. Vad vacker du är, Tessie. Du ser så avslappnad ut i igloon när du har tassat till den så att den blir riktigt liggvänlig och du kan sträcka ut fina bakbenet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jam, när jag väl har fått det som jag vill blir den väldigt bekväm.

      Radera
  4. Jamar som ovanstående.
    Tycker också att du använder igloon på rätt sätt.
    Man ska kunna sträcka ut sig precis som man själv vill.
    Vill man hänga ut ett ben, en tass eller alla fyra, så ska man få göra det.
    Era människor kommer också en dag, så misströsta inte.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det är precis så jag resonerar. Min iglo ska man i alla fall ligga PÅ och inte I.

      Radera
  5. Vad kan vara bättre än att kunna buckla till igloon så man får precis rätt stuk på den? Det är minsann inte alla katter som är så smarta!
    Jag är så glad att ni får vara på ert fina katthem! Bättre kan man inte ha det i väntan på de egna människorna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, nä! Där har du alldeles rätt - igen. Vi trivs på vårt katthem. Det är det bästa katthem vi varit på!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...