måndag 30 juli 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Idag var blogghjälpen på besök på eftermiddagen. Hon hade köpt en massa veterinärfoder.  Jag trodde vi skulle få smaka åtminstone på vissa sorter. Man vill ju gärna kontrollera att det är rätt mat i påsarna! Men som vanligt snålades det på maten.

Nåjam, det känns i alla fall bra att det slutat brinna på många ställen. Det har ösregnat utanför vårt fönster idag så jag hoppas inga eldar flammar upp vare sig här eller nån annanstans i landet. Det räcker nu!


6 kommentarer:

  1. Det är klart du borde ha fått smaka av fodret så inte blogghjälpen blivit lurad.
    Här är sån där fuktig otäck luft. Husse säger att vill man bada ångbastu är det bara att gå ut i trädgården. Fast det får inte uävi göra. Eftersom husse är överbeskyddande är vi innekatter. Fast vi sitter i fönstren bakom myggnät och tittar och nosar på allt spännande.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, tycker er husse är väldigt klok som håller er inomhus. Det händer mycket tok med katter som är ute.

      Radera
  2. Märkligt att du inte fick smaka på maten.
    Det borde ju vara det mest rimliga i o med att det är du som sköter om katthemmet och bestämmer.
    Just nu är här olidligt varmt utomhus, så jag håller mig inomhus och ligger på min kylfilt.
    Jamar vad skönt att ni fått regn.
    Vi hoppas också på att det någon gång ska regna men hittills har det mest blivit 10 droppar åt gången.
    Husse jamar att han svettas mer än det regnar.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det är i alla fall en fördel med att ha sitt hem på vårt katthem. Vi katter har det svalt och skönt. Värre är det för de snälla volontärerna som hjälper oss. I personalrummet är det jättevarmt.

      Radera
  3. Det är väl klart att du borde ha fått smaka på maten, speciellt när ni inte får godis alls. Blogghjälpen måste ha missat detta.
    Vi har inte fått regn heller. Utomhus är det jamarvarmt och fuktigt. Jag har varit ute hela dagen och ligger under en buske i skuggan. Men även jag tycker att det är för varmt och jamar för bättre väder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, blogghjälpen förstår inte alls hur viktigt det är att provsmaka maten. Men vi kämpar på. En dag kanske hon förstår?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...