tisdag 24 juli 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Idag har jag tänkt att många tvåbeningar är bra konstiga.

Nu har många semester. Då tycker man ju att de skulle passa på att skaffa en eller flera kattkompisar? Istället är det färre än resten av året som tänker så klokt. Och det gäller inte bara vårt katthem, utan alla vi talar med.

Hur kommer det sig? Vi har ju all tid i världen att lära känna våra människor när de är lediga.

Nåjam, det kan väl inte vara s lång tid kvar på de där semestrarna? Då hoppas vi förnuftet återvänder till många tvåbeningar.

6 kommentarer:

  1. Tvåbeningar har alltid så mycket de måste göra när de har semester så de är mer upptagna då än när de jobbar.
    De ska åka hit och de ska åka dit.
    Usch för sån stress!
    Usch jamar vi också på denna värme som aldrig vill ta slut. Vi och husse håller oss enbart inomhus nu. Där är det faktiskt riktigt behagligt precis som ni har det på katthemmet.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, man får verkligen se till att leta upp de svalaste platserna. Skönt att både ni och vi har den möjligheten.

      Radera
  2. Jamar som Björn.
    Tvåbeningarna är alldeles för upptagna av sig själva på sin semester för att tänka på något annat.
    Puh, nu är det för varmt.
    Med min tjocka päls har jag börjat drömma om ett blixtlås på ryggen så jag skulle kunna bli nakenkatt.
    Men då jamade mina människor att då måste dom smörja mig med solskyddskräm.
    Usch fy, jag som är en herr katt i mina bästa år vägrar att bli
    insmord med något kletigt, så jag får väl behålla min päls o ligga under takfläkten inomhus istället.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, vi vet ju båda att det kommer tider då vi uppskattar våra pälsar till fullo. Visst är det varmt för många nu, men det kommer andra tider.

      Radera
  3. De tvåbenta har inte så mycket ork i värmen, tror jag? Och, om sanningen absolut ska fram, är inte jag heller så pigg på att företa mig saker i hettan. Men jag hoppas förstås att just dina människor ska dyka upp snart. Jättesnart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det är nog många som har svårt att göra så mycket just nu. Vi får nog helt enkelt invänta svalare tider. De kommer - liksom förhoppningsvis mina människor.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...