tisdag 17 juli 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Idag måste Smulan och jag börja med att tacka för alla bidrag till förstoringsglas.  Blogghjälpen har räknat ihop 1100 kronor, men det finns några inbetalningar där det inte står nåt om vad de avser, så det kan vara ännu mer!

Jag har jamat till blogghjälpen att hon ska prioritera det inköpet, men idag har hon varit upptagen med att försöka hitta några fläktar till personalutrymmet. Det har inte varit lätt! Som tur är, är det svalt och skönt där vi katter är, men våra snälla volontärer måste ju också ha det lite drägligt. Men så fort det är klart ska hon köpa förstoringsglas.

Hon sa att hon tror det kan bli en slant över till lite godis också!

Hon kanske inte är helt obildbar?

9 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att ni får erat förstoringsglas och hoppas det blir många gottisar!
    Hoppas blogghjälpen hittar fläktar, här hemma säger matte att hon inte skulle klara sig utan sin nu när det är så flämtvarmt. Vi är mest på balkongen i skuggan
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, vi hoppas åde på förstoringsglas och mer godis!

      Radera
  2. Vad bra att det kommit in så mycket pengar till förstoringsglaset. Det kanske räcker till fläktarna också.
    Här har husse t.o.m. kört med värmepumpen som airkondition. Han brukar säga att det är onödigt men nu är det så varmt så han har gått med på det. Annars är det fläktar i fönstren på nätterna som körs här. Då är det svalt och skönt på morgonen.
    Vi vill ha regn nu för djur och natur mår inte bra av den här torkan.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Björn, det är jättekul att vi fått så många pengar. Snart ska glaset köpas in och kanske räcker det till nån fläkt också? Om blogghjälpen hittar nån.

      Radera
  3. Fläktar är ett måste i den här värmen. Jag har en bordsfläkt som jag flyttar från rum till rum. I sovrummet har jag placerat en luftkylare som svalkar skönt.

    Kan förstå att det är svårt att få tag på fläktar i affärerna. Hoppas att blogghjälpen lyckats så det blir både förstoringsglas och fläktar och en och annan godisbit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jam, jag har skickat ut blogghjälpen för att leta efter allt!

      Radera
  4. Matte jamade att hon förstår att även ni behöver förstoringsglas för att se ert godis.
    För ett tag sedan fick hon plocka fram vårt för att se ert godis och då hade min matte samtidigt även glasögonen på sig.
    Men hon är ju gammal förstås.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, där ser ni! Ytterligare ett bevis på hur lite godis vi får när även våra kompisar måste få hjälp att se dom.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...