måndag 25 juni 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Nu har det varit sån där missesommar och det har blivit vardag igen. Fast inte riktigt. Tokiga tvåbeningar har ju hittat på nåt som heter semester. Då ska de ha ledigt och helst resa bort.

Har aldrig förstått att man måste resa nånstans. Vi katter vill oftast inte resa nånstans när vi väl fått ett hem där vi är älskade och där vi trivs.

När jag och Smulan en dag får ett eget hem ska vi ALDRIG ta semester!

10 kommentarer:

  1. Människor har sina konstiga påfund.
    När ni kommer hem kommer ni ju att ha fullt upp med er/era människor så ni kommer ju inte ha tid med semester. Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Vi jamar som du: vi trivs bäst hemma och när husse är hemma hos oss.
    Tyvärr får han för sig att resa bort ibland men inte så ofta som tur är.
    Fast då har vi en bra kattvakt som skämmer bort oss massor. Hihi
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, en kattvakt som skämmer bort en är väldigt viktigt. Men vad ska er husse resa bort för?

      Radera
  3. Nja, semester kan vara jamar mysigt om man får följa med sin tvåbening. Vi följer med matte till landet och kan spana massa konstiga djur från balkongen dygnet runt . Det är jamar mysigt. Men brummisen tycker vi INTE om. Men det är nog mest matte som tar semester, vi måste ju passa henne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, jo, så är det nog för oss alla. VI kan inte ta semester. Vi måste passa våra tråbeningar hela tiden.

      Radera
  4. Jag har det jamarbra för mina tvåbeningar är pensionärer och alltid hemma med mig.
    Och ska dom någonstans tar dom alltid med mig.
    Men matte jamar att dom hade något som kallas semester när dom jobbade och det var underbart att ha.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, bra att du har pensionärer som är hemma nästan jämt. Så borde det vara för alla kattägda.

      Radera
  5. Förr i världen, när jag hade semester, brukade jag hyra en stuga så att min dåvarande katt kunde vara med. Trevligt för henne, som annars var innekatt att kunna vara ute och tassa lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jam, jag förstår att det var mysigt att kunna vara utekatt på mattes semester. Men att vara en älskad innekatt är också toppen.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...