fredag 25 maj 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Idag har det varit hektiskt må ni tro! I morgon ska vi ju ha Storloppis här på katthemmet och självklart måste jag hålla i alltihop.

Förutom att hälsa på oss katter kan man fika med gott fikabröd för en billig penning, man kan köpa lotter med fina vinster, man kan fynda i vår second handbutik och förstås prata katt med alla som är på plats. Ni kommer väl?

Jag tror jag har allt under kontroll nu.

Smulan har hjälpt mig. Hon är väldigt duktig på olika saker. Bland annat kan hon hoppa upp på en bänk i kattsalen där det står en burk med godis! Den har hon lärt sig putta ner på golvet. För det mesta ramlar locket av av sig själv då, men gör det inte det så brukar Smulan kunna öppna burken ändå! Och vet ni vad? Hon ska lära mig hur man gör!


8 kommentarer:

  1. Att du hinner med allt? Det märks att du är jamarns effektiv och så har du ju Smulan till hjälp. Duktiga Smulan som lär dig viktiga saker som att servera sig själv godis när tilldelningen är snål.
    Önskar vi bodde närmare för då hade husse kommit till er imorgon! Hoppas många andra som bor närmare kommer!
    Hoppas också Murre fortsätter äta bra så han slipper fler vettisbesök.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, Smulan hjälper mig ganska mycket nu. Hon är väldigt klok. Murre mår också bra, hälsar han.

      Radera
  2. Oj ,matte har totalmissat att det är storloppis i morgon och nu är hon uppbokad på annat, dumma henne!! Fräääääss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, Meh... du måste uppfostra matte bättre!

      Radera
  3. Jag blir förstås jamarsugen på att komma och hälsa på, förstår inte varför vi måste bo så långt borta? Hoppas i alla fall att ändå kommer ett helt lämmeltåg av människor som vill träffa er katter och som vill betala många pengar för att hjälpa till! Smulan verkar vara en toppenkompis! Jag tror det räcker att du tittar på några gånger så klarar du det på egen tass. Men det är kul att göra saker tillsammans också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det är tur att vi katter har sån telekattisk förmåga att umgås, så även om vi inte ses så har vi bra kontakt. Vi tränar hårt nu på att jag också ska kunna öppna burken.

      Radera
  4. Kan bara jama som alla ovan.
    Hoppas Murre äter o mår bra, jamarns bra att Smulan kan fixa godis till.
    Hoppas det blir mååånga som kommer till er på loppisen.
    Sen kan jag bara hålla med Gustav, tänk om vi bott närmare dig, då kunde vi hälsat på.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, Murre bra bra nu även om han tycker det är varmt. Smulan och jag hårdtränar med godisburken.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...