söndag 25 mars 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Så nu är årsmötet avklarat. Det gick bra, men det var väldigt mycket att göra för mig så klart. Men Smulan hjälpte mig så jag slapp jäkta så mycket.

Som planerat avgick blogghjälpen som ordförande för katthemmet. Hon kommer i alla fall att sitta kvar i styrelsen och hon kommer inte överge oss, det har hon lovat. Vår nya ordförande kommer bli jamarbra. Hon heter Paula och har flera katter från oss. Jag och Smulan skulle gärna vilja flytta hem till henne också, men det går nog inte.

I morgon kommer nya styrelsen ha sitt första möte. Det är självklart att jag ställer upp även för nya styrelsen - även om det betyder en hel del jobb för min del.


14 kommentarer:

  1. Skönt att allt gick bra OCH om du nu som alltid ställer upp för styrelsen så MÅSTE den ju också ställa upp för dig = skälig godistilldelning!!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, DU resonerar logiskt, men det gör tyvärr inte delar av styrelsen när det gäller godis.

      Radera
  2. Vi tycker att det är lite tråkigt att Blogghjälpen avgick som ordförande men är glad för att hon finns kvar i styrelsen. Men vi är också jamarglada för att Paula tar över och tillsammans med dig Tessie styr katthemmet. Hoppas att du hunnit njuta i solen idag. Vi måste ju lapa i oss varje solstråle. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, blogghjälpen är glad att er matte också sitter i styrelsen. Hoppas ni kan hjälpa till att påverka godisfrågan hemifrån.

      Radera
  3. Vad bra att blogghjälpen är kvar i styrelsen i alla fall. Paula kan ju få många goda råd från dig, Smulan och blogghjälpen då. Och från alla andra duktiga på katthemmet också förstås. Det blir säkert jättebra med Paula som ordförande om bara frågan om godistilldelningen får en lösning också....
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jag hoppas Paula är mer mottaglig för goda råd än blogghjälpen varit. En viss fråga har hon ju ignorerat totalt.

      Radera
  4. Låter som det blev en bra ny ordförande och så är det ju toppen att Blogghjälpen finns kvar! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det kommer bli jamarbra med nya ordföranden!

      Radera
  5. Är det den Paula vi känner? *klosterkatterna stannar upp och fundilerar* Hon är jamarbra som kattförsvarare! Kommer hon också att ta över som Blogghjälp nu, eller förblir Blogghjälpen Blogghjälp även framöver? *nosbuffar från Rafael, klosterkatt*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, jam, det är den Paula ni känner. Men blogghjälpen är blogghjälpen även framöver.

      Radera
  6. Vad bra att gamla ordföranden blir kvar i styrelsen. Du har ju lärt henne en massa som hon måste föra vidare till andra. Det låter som om Paula blir jamarbra som ny ordförande. Undrar som ovan om Blogghjälpen blir Blogghjälp i framtiden eller om ny Blogghjälp kommer. Tass för se.
    Förstår att du behöver mer godis för att ordna ännu ett möte. Det måste finnas en paragraf för godistilldelningen i detta protokoll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, även om blogghjälpen skulle sluta som blogghjälp så skulle det så klart bli nåt helt annat. Men vi fortsätter ett tag till, eftersom det verkar som om flera vill läsa hur det går för oss.

      Radera
  7. Oj, jag läser ovan och jag kan bra jama instämmande i allt.
    Så jag skriver inte mer.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, nä, ibland behöver man inte skriva så mycket.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...