fredag 23 mars 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Nu har jag lagt sista tassen inför morgondagens årsmöte och öppet hus.

Jag har också haft många samtal med blogghjälpen inför årsmötet. Vi har kommit överens om att hon inte ställer upp för omval som ordförande för Södertälje Katthem. Hon har varit ordförande i många, många år och nu är det dags för andra att ta över tycker vi.

Hon kommer inte att lämna katthemmet för det. Hon gillar oss för mycket, säger hon.

Jag kommer så klart ställa hårda krav på hennes efterträdare, särskilt vad gäller godisfrågan. Nu ser jag min chans att äntligen få denna fråga löst på ett bra sätt!

8 kommentarer:

  1. Ojojoj det blir inte lätt att ersätta blogghjälpen som ordförande. Hon är mycket mycket duktig har vi förstått. Trösten är att hon blir kvar på katthemmet i alla fall och det är alla glada för det kan vi lova.
    Lycka till imorgon allt kommer ju att gå bra när det är så väl förberett av dig.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, om bara efterträdaren förstår att prioritera godisfrågan kommer allt gå toppen!

      Radera
  2. Blogghjälpen är väldigt speciell, har jag förstått. Hon kanske kan vara kvar som blogghjälp ändå. Det är en väldig tur att hon blir kvar på katthemmet.
    Allt kommer säkert att tassa bra i morgon tack vare dig. Du får berätta hur det gått efteråt.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, blogghjälp kommer hon fortsätta vara. Där har jag ju tränat upp henne.

      Radera
  3. Jamarns vad tråkigt att blogghjälpen inte vill bli omvald! Du kommer få jobba hårt för att hitta en ersättare till henne. För även om hon är usel när det gäller gottisar så är hon ändå helt fankattisk när det gäller det mesta andra. Vi hoppas hon kommer vara kvar hos er på katthemmet många år till ändå!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, efterträdaren är redan utsedd och hon är jamarduktig. Och blogghjälpen kommer vara kvar på katthemmet. Det har jag beordrat.

      Radera
  4. Kan bara jama instämmande i allt ovan.
    Men, som du säger, nu har du chansen att se till så att den nya ordföranden uppfyller ett visst kriterium.
    Godistilldelningen så att alla katter på hemmet blir nöjda!

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jag kommer ta itu med den frågan omgående. Det gäller att hon förstår vem som bestämmer från början!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...