söndag 18 mars 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

I helgenn av har det varit stressigt må ni tro. Det var inte bara öppet hus igår med fika och secondhand butik. När det var slut fick jag huvudstupa kasta mig in i nästa projekt:

Vi skulle vara i Teljehallen där det var många som sålde saker. Vi var  en av dom. Jag tyckte vi hade de finaste sakerna av alla. Och de snällaste människorna också förstås som ställde upp och sålde saker och informerade om katthemmet.

Det blev en bra slant till oss katter.

Jag är så glad över att så många hjälper oss på olika sätt. Tänk hur det hade varit annars! Det vill jag inte ens tänka på.

Nu ska jag ta lite vila efter den här helgen. Det kan jag faktiskt behöva.

14 kommentarer:

  1. Tassarna fulla som vanligt fast det är helg = OBtilldelning av kvälldgodiset! eller?. ....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, ha! Om det hade varit så väl ändå.

      Radera
  2. Oj oj, vad mycket du haft tass om. Måste betyda extra godisranson!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, det BORDE betyda det, men ni vet ju hur det är här på katthemmet...

      Radera
  3. Förstår att du haft en jamarjobbig helg med att ta tass om allt. Du får be blogghjälpen att öka godisransonen om bara tillfälligt. Tänk vilken tur att du finns att ta tass om allt!
    Nospuss

    Tillika fd hemlös

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jam ibland kör det ihop sig. Men jag klarar av det också!

      Radera
  4. Vad roligt att många kom och handlade! Matte var iväg och firade en kompis som fyllde år och tro det eller ej så fick vi svälta under tiden. Bara för att jag hade kräkts lite i natt och i morse plockade hon bort all mat, även torrisarna. Får man göra så? Jag både jamade och visade att jag var pigg och mådde bra men det hjälpte inte. *surar* jag fick lite mat efter bataljoner timmar när hon kom hem och den här stannat i magen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vilken tur att maten du fick till slut stannade i magen. Men så där får mattar och hussar absolut inte göra!

      Radera
  5. Hur skulle det gå om du inte tig tass om allt? Kaos! Jamarbra att ni fick mycket sålt och att det kom in välbehövliga slantar.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, kaos är nog bara förjamet. Jag kan inte tänka mig ett katthem utan en duktig bloggkatt.

      Radera
  6. Så bra att det gickbra med allting! Förstår att du behöver bils nu, nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam det blir lite mycket ibland, även om det är roligt.

      Radera
  7. Vilken stressig helg du haft.
    Hoppas att du kan vila lite nu för det behöver du.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, för nästa helg blir minst lika jobbig ska de tro.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...