måndag 22 januari 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Idag har det varit en ganska bra dag här på katthemmet. Blogghjälpen var här ett tag på eftermiddagen. Hon tänkte gå in i min bur och snacka lite. Dörren till buren var öppen, vilket den ofta är, för min kompis Smulan brukar ofta gå ut och röra på sig.

När blogghjälpen kom in i buren hittade hon inte mig! Hon började leta och sen såg hon mig. Jag hade också gått ur buren och lagt mig på ett ställe där jag hade full kontroll över henne, men hon kunde inte se mig. Det var jättekul.

Men efter en stund hade jag fått nog så jag gick in i buren igen och la mig på min favoritstol. Skönt med lite omväxling faktiskt.


13 kommentarer:

  1. Så busiga ni är - både du och Smulan, heja heja! Buff från Sven och company

    SvaraRadera
  2. Det var kul att läsa att du vågade dig ut ur buren.
    Har du väl börjat så blir det säkert fler gånger.
    Det är ju rätt spännande utanför och ändå säkert att vara där.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy. det finns ju jättespännande saker där ute!

      Radera
  3. Vad modig du var och skoj att du kunde lura blogghjälpen! *fnissjam*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Visst var det kul att gå utanför buren lite grann också? Det är bra att du skojar lite med blogghjälpen också. Hihihi
    Smulan verkar ju tycka mycket om att gå på upptäcktsfärd.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det är faktiskt spännande att gå på upptäcksfärd där ute!

      Radera
  6. Du blir bara modigare och modigare, lilla Tessie. Det var nog väldigt roligt att iaktta blogghjälpen när hon letade efter dig och inte hade en aning om var du var. Sånt brukar min katt också tycka är väldigt skoj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, det var hur kul som helst att lura blogghjälpen!

      Radera
  7. Kul att ni busar lite! Så mysigt det ser ut när du blir klappad! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, tänk att jag faktiskt gillar att bli klappad!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...